PFI-PTT

PROGRAMA DE FORMACIÓ I INSERCIÓ

PLA DE TRANSICIÓ AL TREBALL DE LLAGOSTERA

Perfil professional: Auxiliar de vivers i jardins

Què és el PFI-PTT?

Els programes de formació i inserció són voluntaris i estan adreçats als joves de 16 a 21 anys, que hagin deixat l’educació secundària obligatòria (ESO) sense obtenir-ne el títol i que, en el moment d’iniciar els programes, no segueixin estudis en el sistema educatiu ni participin en altres accions de formació.

La finalitat d’aquests programes és proporcionar a aquests joves la possibilitat d’incorporar-se de nou al sistema educatiu per continuar estudis de formació professional. També l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball.

Tenen una durada total de 1.000 hores, un curs acadèmic, de setembre a juny. Seguim el calendari escolar de l’Institut de Llagostera, en horari de matí.

La formació es realitza entre la Casa de les Vídues de Llagostera i el CREC i horts urbans de Cassà de la Selva. També es fa formació pràctica en centres educatius del territori, places i parcs dels pobles, equipaments municipals; i es participa en fires i activitats del poble.

TRÍPTIC INFORMATIU

Com s’estructura el curs?

S’imparteixen mòduls generals i professionals:

• Mòduls de formació general: estratègies i eines de comunicació, entorn social i territorial, estratègies i eines matemàtiques i incorporació al món professional.

• Mòduls de formació professional: operacions bàsiques de producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria; operacions bàsiques en instal·lacions de jardins, parcs i zones verdes; operacions bàsiques pel manteniment de jardins, parcs i zones verdes; treballs auxiliars en l’elaboració de composicions amb flors i plantes; serveis bàsics de floristeria i atenció al públic. Prevenció en riscos laborals, reforç i aprofundiment i Projecte integrat.

És obligatori cursar 180h de formació en centres de treball (pràctiques) en empreses del territori que col·laboren amb la formació de l’alumnat.

El grup té seguiment i acompanyament individualitzat per part de l’equip docent, tutories grupals i tutories individuals.

I després del PTT què?

• S’obté el certificat acadèmic del curs i el certificat de realització de formació en centres de treball (pràctiques a l’empresa).

• En el cas d’aprovar les àrees de la comunicació, la social i la cientificotecnològica s’obté el Curs d’Accés a Cicles Formatius (CAM) amb la nota d’accés mitjana dels mòduls que comprenen cada àrea. Es pot realitzar inscripció a tots els cicles formatius de grau mitjà de qualsevol família professional.

• Es pot accedir a l’Escola d’Adults a cursar el GESO amb 17 anys.

• Es pot sol·licitar la convalidació de certificat de professionalitat que emet l’Administració.

• Millors possibilitats d’incorporació al món laboral, del sector de la jardineria i floristeria, gràcies a les pràctiques a l’empresa, la certificació i els coneixements obtinguts durant el curs.

En cap cas s’obté directament el títol de l’Educació Secundària Obligatòria al finalitzar el PTT.

Quan són les preinscripcions i les matrícules?

Es realitzen preinscripcions al programa el mes de maig. La matrícula es formalitza la primera quinzena d’agost, tot i que hi ha matrícula oberta fins el 30 de novembre.

Més informació!

En el cas que necessitis més informació, pots contactar amb el PTT directament a:

Casa de les Vídues de Llagostera

Plaça de la Llibertat, 1

Tel. 972 831995 / 652315765 (whatsapp)

pttllagostera@insllagostera.cat

També podeu seguir l’Instagram: @ptt_llagostera_cassa

Inici del curs 2022-2023

Hem iniciat el curs al PTT amb 17 alumnes, 16 nois i una noia que tenen moltes ganes de treballar i aprendre la professió de jardineria i floristeria.

També hem incorporat equip docent nou: en Martí de professor dels mòduls professionals i la Rosa de Prevenció de Riscos Laborals.

Ja hem iniciat projectes dels mòduls generals i començat a treballar a l’Hort a Cassà de la Selva, també hem fet la primera decoració a la Casa de les Vídues amb la temàtica de tardor.

Us mantindrem informats!

NOTÍCIES

1r PREMI EMPRENEDORIA PTT LLAGOSTERA: PROJECTE ECOARDENYA – ARTICLE

Vols que un alumne faci pràctiques a la teva empresa? Clica AQUÍ.

FOTOGRAFIES

Clica AQUÍ per veure-les!