QUARTA JORNADA DEL PROJECTE TUTORIA ENTRE IGUALS

Ens plau informar-vos que el passat dimarts 11 de desembre va tenir lloc la quarta jornada del projecte Tutoria Entre Iguals (TEI), que com ja sabeu hi participen els alumnes de 1er i 3er del nostre institut. L’objectiu era enfortir els vincles entre les parelles TEI mitjançant diverses activitats ludico-emocionals.

La jornada es va desenvolupar de 9:00 a 12:30h i va estar dinamitzada, com en l’anterior sessió, per l’equip del Departament d’Orientació Educativa  i pels tutors i tutores de 1r i 3r d’ESO. Les activitats estaven agrupades en tres blocs ocupant espais diferents del centre:

Bloc Aula: activitats introspectives entre les parelles TEI.

Bloc Gimnàs: activitats cooperatives amb petit grup.

Bloc de Cloenda: esmorzar organitzat pels propis alumnes.

La valoració ha estat més que positiva tant per la implicació de tots els membres de la comunitat educativa com per l’assoliment dels objectius que ens havíem proposat. Això ens anima a seguir treballant amb la mateixa direcció, donat que és un projecte que genera un clima agradable que afavoreix l’harmonia entre els alumnes dels diferents nivells.

Les properes sessions TEI tindran lloc al llarg del 2on trimestre.

Aprofitem l’avinentesa per desitjar-vos a tots molt bones festes.

Sortida de 3r d’ESO al Parlament

El dimecres 5 de desembre l’alumnat de 3r d’ESO de l’institut vam anar a visitar el Parlament de Catalunya. Ens va agradar molt veure l’hemicicle en primera persona i tot el Palau del Parlament. Vam aprofitar per fer una passejada pel Parc de la Ciutadella i per visitar el jaciment arqueològic del Mercat del Born.

TERCERA JORNADA DEL PROJECTE TUTORIA ENTRE IGUALS

El dimarts 20 de novembre els i les alumnes de 1r i 3r d’ESO del nostre centre van participar en la tercera jornada del projecte Tutoria Entre Iguals (TEI). La jornada va tenir una durada de dues hores (de 11:30h a 13:30h) i va estar dinamitzada per l’equip del Departament d’Orientació Educativa  i pels tutors i tutores de 1r i 3r d’ESO. Al llarg d’aquestes dues hores es van realitzar diverses activitats de cooperació de grup, amb la finalitat de fomentar el coneixement entre els alumnes de 1r i 3r d’ESO en un entorn distès, dinàmic i lúdic.

El projecte TEI s’ha iniciat aquest curs escolar 2018-2019 i està pensat per afavorir l’acollida i la integració al centre de l’alumnat de 1r d’ESO, tot comptant amb la col·laboració i el compromís d’alumnes de 3r. En aquest sentit, valorem i reconeixem l’experiència i el saber que els alumnes de 3r han anat adquirint al llarg d’aquests anys a l’institut i, alhora,facilitem espais perquè aquest pugui convertir-se en una ajuda pels alumnes de 1r. Volem que  el nostre centre sigui un entorn òptim per a l’aprenentatge, i per aquest motiu cal facilitar espais on es generin relacions sanes i on tothom s’hi senti a gust.

Valorem positivament aquesta tercera jornada, havent assolit els objectius previstos; i agraïm plenament la implicació tant de l’alumnat com del professorat que hi va participar.

Informar-vos que la propera sessió TEI tindrà lloc el dimarts 11 de desembre de 9 a 12:30 i que anirà més focalitzada en enfortir els vincles entre les parelles d’alumnes (alumne/a 1r-alumne/a3r).

La “Colla” de l’Institut Les Termes

La colla de l’Institut Les Termes, sota el lema:

“A l’Institut les Termes, les arrels són fermes.”

El dissabte 1 de desembre, vam participar en la 1a mostra castellera d’instituts de Sabadell. Vam aconseguir fer castells de 3 pisos per primera vegada i vam ser la colla que més va animar.
Tots vam gaudir molt d’aquesta activitat.
Gràcies a tots els participants.

Sortida 3r ESO

Els alumnes de 3r d, ESO han estat fent unes sessions de castells amb els Saballuts de Sabadell.

Finalment han fet castells en el seu local d’assaig.

ELS ALUMNES DE 2n D’ESO VISITEN MONTBLANC I POBLET

El passat dilluns 12 de novembre els alumnes de 2n d’ESO de l’institut van fer una sortida de de tot el dia al monestir medieval de Poblet i a la ciutat de Montblanc, dins la matèria de Ciències Socials.

La sortida va començar amb la visita guiada al Reial Monestir de Santa Maria de Poblet, on l’alumnat va poder veure in situ com era la vida dels monjos medievals a través d’espais com el claustre, la sala capitular o l’església.

Al migdia i a la tarda va arribar el torn de fer una activitat en grups per la ciutat emmurallada de Montblanc, descobrint els racons més interessants de la capital de la Conca de Barberà, com ara la Plaça del Mercadal, el carrer Major, el call jueu o la catedral.

1a Jornada TEI

El passat dimarts 9 d’octubre es va realitzar la jornada TEI en la qual els alumnes de 3r i 1r van conèixer per primera vegada a les seves respectives parelles.

Durant aquesta primera sessió es van fer preguntes mútuament mitjançant un qüestionari per trencar el gel i també van tenir l’ocasió de poder parlar d’aficions i de tot allò que tenen en comú.
Ha estat l’inici del camí que recorreran junts al llarg del curs i esperem que continuïn gaudint molt.
Podeu veure algunes de les fotografies que vam fer durant l’esmentada sessió.