Visita al Parlament de Catalunya dels alumnes de 3r d’ESO

El passat 17 de febrer els alumnes dels tres grups de 3r d’ESO van fer una sortida a Barcelona per fer una doble activitat: la visita al Parlament de Catalunya i diferents càlculs de matemàtiques pel Parc de la Ciutadella.

El Parlament és la institució política més important de la Generalitat i durant la visita els alumnes van poder trepitjar la sala de plens del Parlament i també altres dependències de l’edifici, alhora que escoltaven les explicacions dels guies sobre l’organització i el funcionament de la cambra.

A fora, al Parc de la Ciutadella, els nois i noies també va realitzar algunes activitats de matemàtiques relacionades amb figures geomètriques i càlcul de distàncies.

Taller fusteria Vapor Llonch

Els nostres alumnes durant aquests tres dies han participat al taller Fusteria. L’objectiu general d’aquest taller és proporcionar als joves participants un coneixement pràctic de l’ocupació de fusteria. Com a objectius específics tenim conèixer la normativa de Seguretat i Salut relacionada amb l’ofici i la construcció d’un suport per posar el mòbil que permeti seguir el procés bàsic d’elaboració i producció (interpretació plànols, mesurar, tallar, …).

En general, als alumnes els hi ha agradat molt el taller i els professionals que ens ha ajudat han estat encantats amb els alumnes.

Torneig de bàsquet de 2n d’ESO

Dimarts 3 de març es va realitzar el torneig de bàsquet amb l’alumnat de 2n d’ESO.
12 equips van jugar diversos partits durant tot el matí. Finalment l’equip de Clickers va aconseguir guanyar el torneig.

Torneig de voleibol 4t d’ESO

Dijous 27 de febrer l’alumnat de 4t d’ESO va fer un torneig de voleibol. Van jugar diversos partits entre els 12 equips existents. Finalment un equip va aconseguir guanyar el torneig.

Taller indústria 4.0 Vapor Llonch

La creixent importància que ha adquirit la tecnologia en el món que ens envolta avui dia i el seu canvi constant, ha fet que aquesta disciplina i, en concret, la robòtica s’hagin convertit en una part fonamental de l’ensenyament actual. Per això, els nostres alumnes han pogut participar de primera mà en aquest taller complint els següents objectius:

– Explorar el disseny, la construcció i funcionament del robot MINDSTORMS EV3.
– Construir, programar i posar en marxa robots.
– Descobrir la programació controlant, dispositius reals d’entrada i sortida i conceptes matemàtics d’una forma divertida.
– Aprendre a comunicar, compartir idees i treballar en equip.
– Adquirir experiència amb sensors, motors i brick intel·ligent.

L’experiència dels alumnes i de les professores ha estat molt positiva i satisfactòria. Tornarien a repetir!

Taller de mecànica al Vapor Llonch

El passat dilluns 16 de desembre els nostres alumnes participants del projecte “Coneixement d’oficis” van finalitzar el taller d’Automoció. Un taller on els seus objectius han sigut conèixer el món de a mecànica i practicar un procès amb rodes, i conèixer el món del motor.
Aquest taller s’ha desenvolupat en dues sessions. En la primera es van realitzar les següents activitats:
– Presentació del sector i tasques a desenvolupar.
– Demostració del desmuntatge i muntatge d’una roda amb a màquina desmotadora.
– Rotació alumne per alumne desmuntant i muntant rodes.
– Demostració de l’equilibrat de rodes amb la màquina equilibradora.
– Rotació alumne per alumne reparació rodes.
– Demostració reparació roda.
I en la segona sessió aquestes:
– Vídeo introductori sobre el motor
– Desmuntatge i muntatge d’un motor per parelles.
Els alumnes van mostrar una gran motivació i el professor del taller els va felicitar per la seva predisposició i actitud a aprendre aquest ofici.
Enhorabona nois!

Sortida a la dessalinitzadora del Llobregat

El dimarts 10 de desembre, els alumnes de 2n d’ESO van visitar la dessalinitzadora del Llobregat, i aprofitant la proximitat, van esmorzar al Mirador de l’aeroport.

La Dessalinitzadora del Llobregat va entrar en funcionament l’estiu de 2009 i és la instal·lació més gran d’Europa per a la producció d’aigua potable per a consum humà.

La planta va ser construïda per a incrementar la quantitat d’aigua disponible per a l’abastament als més de 120 municipis de la xarxa regional d’ATLL, que representa més de 4,5 milions d’habitants.

És una dessalinitzadora modular que pot produir fins a 2.300 litres per segon d’aigua d’una gran qualitat.

Segon taller del coneixement d’oficis de Vapor Llonch

Els alumnes participants del projecte Coneixement d’Oficis han pogut conèixer els diferents oficis de la metal·lúrgia.
En aquest taller els objectius que s’han treballat són:

– Conèixer les eines i màquines més importants en fabricació mecànica.
– Realitzar exercicis pràctics.

Així, els alumnes han pogut aprendre a realitzar un objecte metàl·lic (Dau) i un objecte metacrilat (Clauer personal). Les operacions que han fet servir per realitzar-los han sigut: fressat, tornejat, foradat i ajust.

Un taller molt profitós i enriquidor pels nostres alumnes si volen orientar el seu futur a la metal·lúrgia!