V trobada d’alumnes de Llatí a Empúries

Dimarts 21 d’abril els alumnes de l’optativa de 4t de Llatí varen assistir a la V Trobada d’alumnes de Llatí de les Comarques Gironines.

Vam ser 30 instituts, 535 alumnes i 70 professors. Aproximadament 600 persones que coincideixen estudiant i ensenyant llatí a l’optativa de 4t d’ESO. Del nostre institut hi van assistir 24 alumnes i 2 professors.

Fa cinc anys, l’INS el Pedró de l’Escala va tenir la iniciativa de fer aquesta trobada a Empúries. Vam començar essent menys alumnes i menys instituts, com a prova.

La trobada va començar oficialment  a 2/4 de 10 amb els parlaments de la coordinadora del grup ICE de la UdG, de la Directora del Museu MAC-Empúries, de l’Alcalde de l’Escala i d’un inspector d’Ensenyament. Aquest últim va parlar en nom del Delegat d’Ensenyament, donat que s’havien anul·lat els seus actes a causa dels fets ocorreguts el dia abans a l’Institut Joan Fuster. Es va fer un minut de silenci en honor al professor que va morir.

La trobada consistia a haver de fer 10 proves d’una gimcana per tot el jaciment. Hi havia uns 40 grups de 15 alumnes (barrejats, d’instituts diferents) i amb un professor responsable per grup. Si feien la prova correctament, se’ls posava un adhesiu amb una paraula, que al final conformava una endevinalla en llatí que havien de resoldre. Va haver-hi regals per als 3 primers grups guanyadors i un detall per a cada alumne assistent (una làmina commemorativa de la Trobada, regal del pintor Lluís Roura), postals de l’Escala (regals del Museu de l’Anxova i la Sal), i llibres de regal per a cada institut (regal de l’Ajuntament).
Va ser un dia molt assolellat i els alumnes es van conèixer, van aprendre i s’ho van passar bé.
La trobada va acabar amb un prandium llatí, amb menjars típics romans, una cantata del gaudeamus i un discurs en llatí.
I ara, fins l’any que ve

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *