Les Jornades “De l’Aula a la taula” del Maram

facanaArticle realitzat per Maria Baix i Roger LLorens

Fa uns dies els alumnes de 3r d’ESO del nostre l’institut van anar al MARAM (Centre d’interpretació del peix). Allà se’ls va fer una explicació  sobre la importància de dur una dieta variada, amb productes frescos i de proximitat, entre els quals destaca el peix de la nostra costa. Després, el xef Biel Gavaldà els va explicar com netejar-lo, tallar-lo i cuinar-lo de diferents maneres i els mateixos alumnes van experimentar-ho i després els van tastar. Podeu veure les fotos en aquesta entrada del web del centre:   http://agora.xtec.cat/ieslescala/general/alumnes-de-3r-deso-a-les-jornades-de-laula-a-la-taula/

viu-lexperiencia

Però al MARAM  també es poden fer altres activitats; hem investigat una mica i aquí us presentarem les més importants:

• Taller del peix: Aquesta activitat pretén ajudar a conèixer les diferents espècies de peix, les seves propietats nutritives i com es menja, (diferents maneres de coure’l i de prepar-lo), i com ha variat la demanda del peix al llarg de història. L’activitat es per a persones de totes les edats.
  • Coneixent el Maram: La finalitat de l’activitat és la de donar a conèixer el món de la pesca artesanal i tot el que l’envolta. Mitjançant diferents suports físics i alguns objectes, els alumnes podran entendre millor les característiques dels peixos, de la pesca responsable i dels oficis generats al voltant d’aquesta. L’activitat està dedicada als nois i noies de Primària, ESO i Batxillerat.

Fan activitats per totes les edats, algunes especialitzades per als més menuts de la casa:

• Cuina Kids de Nadal: Per aprendre a preparar plats per les festes de Nadal. Aquest any els més menuts aprendran a cuinar plats per aquestes dates familiars. Taller infantil per a nens de 3 a 12 anys. El taller es fa el 17 de desembre a les 16:00h  i per el preu de 10€. Preu especial per germans 2 nens x 15€.
  • Cuina Kids de Tardor: Es pot aprendre a fer unes receptes que deixaran a tothom bocabadat. Es fan bombons de pollastre i xurros de patata. Tallers per a nens de 3 a 12 anys. El taller es farà el 19 de novembre a les 16:00h, per el preu de 10€. Preu especial per germans 2 nens x 15€.

Per als més grans hi ha activitats lúdiques i divertides, per apropar-nos a la pesca i els pescadors, l’anxova de l’Escala, i la gastronomia de la zona, així com visites combinades amb altres recursos propers.

I  també podeu visitar la “Col·lecció de malacologia Matilde Espinosa”, amb més de 300 exemplars de cargoles i petxines.93aedce2563323be5ac0f6b1e2dc64c6_350_1500Per a més informació consulteu la pàgina web: http://www.maram.cat/ca/, truqueu al 972771666 o envieu un correu a info@maram.cat

maram