Avaluació externa de 4t d’ESO

Benvolgudes famílies,

Us informem que dimecres 12 i dijous 13 tindrà lloc l’avaluació externa a 4t d’ESO.

L’avaluació de 4t d’ESO és una prova que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació secundària obligatòria.  Aquestes proves avaluen:

• la competència comunicativa lingüística (en llengua catalana, castellana i llengua estrangera).
  • La competència matemàtica
  • La competència cientificotecnològica

És una avaluació externa de caràcter informatiu, formatiu i orientador, que vol ser una eina al servei dels centres, del professorat i de l’alumnat per impulsar la millora global del sistema educatiu català.  És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, atès que està configurada com un dret i un deure dels alumnes.

Aquest és el novè curs que s’aplica, ja que es va fer per primera vegada el curs 2011-2012.

La fa tot l’alumnat de quart d’ESO de Catalunya.