Alumnes aficionats al Cub de Rubik

Article realitzat per Cristian Ramírezpyraminx

Des de fa uns mesos veiem als passadissos i al pati de l’institut alguns alumnes que porten a les mans un cub de Rubik i el manipulen a tota velocitat. En Juan Alejandro Marín Ruíz, de 1r ESO-B, té 11 anys i mostra una habilitat sorprenent per completar el cub de Rubik en una mitjana de 20 segons. Com tots els aficionats a aquesta joguina té els seus trucs per resoldre-la. Al vídeo que us oferim l’Alejandro ens comenta algun truc que ell fa servir i el podem veure en acció.

També ens explica que aquesta joguina es va crear a principis dels anys 80 i que n’hi ha de molts tipus: Square-1, Megaminx, Piraminx, Clock, 4X4, 3×3, 5×5, 6×6, 7×7 i ens proporciona una web que ell fa servir per comptabilitzar el temps per completar totes les cares anomenada Cronómetro cubero.

Voltant per la xarxa hem vist que es fan campionats oficials, com podeu veure a la pàgina del Campionat de Catalunya. Si teniu interès en aquestes activitats i voleu participar en un concurs, us informem de la propera data: Els proper dies 11 i 12 de febrer tindrà lloc a Arenys de Mar un nou campionat oficial del Cub de Rubik: Calisay Open 2017. En cas de ser principiants, podeu estudiar-vos les estratègies a la web de Rubik’s Cat.

Als mitjans televisius podeu veure altres vídeos interessants com són:

La genialitat del Cub Rubik a Què, qui, com

Record Guinness al programa InfoKClub súper3

El cub de Rubik fa 40 anys al Notícies 3/24 (de 2014)

Però sobretot us recomanem que si voleu aprendre dels companys de l’institut que en saben i/o compartir estratègies, us poseu en contacte amb l’Alejandro i amb en Quim Mas de 3r d’ESO A i passareu una bona estona jugant amb el cub de Rubik.