Entrevista a Pilar Sala

Les alumnes Berta Escat i Laura Callol entrevistaven la professora de música, Pilar Sala, qui arribava aquest curs al centre. Esperem poder-la conèixer una mica més a partir de les seves preguntes.

Berta / Laura: T’agrada treballar en aquest centre?
Pilar: Sí, estic contenta de ser-hi, hi ha bon ambient i estic a gust amb els companys. A més a més, ho tinc a prop de casa, i això té els seus avantatges.

A quins altres centres has treballat?
He estat a alguns centres del Baix Empordà, de l’Alt Empordà i de Girona.

Tens l’institut molt lluny de casa teva?
No, aproximadament a una mitja hora.

Si no fossis professora de música, què t’agradaria ser?
M’hagués agradat dedicar-me a la pintura, a la dansa…

Toques algun instrument? Si és que sí, quins?
Sí, el piano.

Quants anys portes dedicant-te a l’ensenyament musical?
Uns 25 anys.

Algun cop has pensat en deixar la teva feina? Si es que sí, per què?
Potser alguna vegada, però totes les feines tenen una part positiva, i una altra que no és tan satisfactòria. Hem d’aprendre a valorar el costat més bo.

Has viscut algun moment que t’hagi marcat durant la teva vida laboral?
Sí, i ha servit d’impuls  per tirar endavant.

Quina relació creus que ha de tenir un professor amb un alumne?
Crec que un professor ha de ser el més proper possible, i crear un clima de confiança i de respecte mutu.

Ha canviat molt la teva forma de treballar, en canviar de centre?
Hi ha coses que sí. Com és normal, cada centre té la seva manera de funcionar i t’has d’anar adaptant a la seva manera de fer. Pel que fa a les classes, segueixo tenint els mateixos cursos, i els temes no han canviat, però sí he canviat la manera de treballar-los.

T’agrada la música d’avui? Si és que no, quin tipus de música creus que s’hauria de deixar d’escoltar?
Depèn. A mi no m’agraden el trap ni el reggaeton ni la música electrònica… No m’aporten res, personalment, ni em motiven musicalment. Ara, cadascú té els seus gustos musicals, i això és personal.

Quina música escoltes?
M’agrada la música clàssica, i l’escolto molt sovint, però també m’agrada el jazz, el pop-rock català, la música tradicional… depèn del moment i del meu estat d’ànim.