El cant dels mesos de Víctor Català a la Mostra de poesia de secundària

Dimecres 26 d’abril ha tingut lloc a Figueres la VI Mostra de poesia de secundària de les comarques gironines. Un grup de 12 alumnes de l’institut El Pedró ha portat a l’escenari de La Cate un espectacle sobre El Cant dels mesos de Víctor Català que ha consistit en la recitació dels dotze poemes d’aquesta obra de 1901, inclosa dins l’etapa modernista de l’autora.

L’any 2016 hem commemorat el 50è aniversari de la mort de Caterina Albert, l’escriptora de l’Escala que va signar els seus textos amb el pseudònim de Víctor Català. L’institut de secundària d’aquest municipi hem volgut sumar-nos a l’homenatge a la gran autora empordanesa i donar a conèixer una mica més el seu vessant líric, ja que sol ser més coneguda sobretot per les obres narratives com Solitud i Drames rurals, entre d’altres.

Hem acompanyat la recitació amb algunes peces musicals en directe que destaquen l’emoció vitalista expressada als textos, seguint un procés que comença amb el cant a la vida oculta dins la terra del poema de gener i acaba al desembre cantant una altra vida, la de l’esperit.

Com va dir el poeta Maragall, “El Cant dels mesos” s’inspira en el sentiment de la naturalesa en cadascun dels mesos de l’any. Dins la modèstia de la nostra actuació, hem intentat fer arribar  al públic assistent unes pinzellades de les emocions que ens transmet l’autora en cadascun dels seus textos.

Podeu veure un resum de tots els espectacles en aquest vídeo i unes quantes fotos de la nostra participació. Moltes felicitats a l’alumnat del nostre centre voluntari per l’esforç i la il·lusió que han mostrat.

Mostra de poesia 2017