De la cripta als terrats: descobrim la catedral de Barcelona

El divendres 11 de desembre, l’alumnat de religió catòlica de 1r i 2n d’ESO va fer una visita singular a la catedral de Barcelona; activitat organitzada per l’àmbit de Ciències Socials [àrea de religió].

Acompanyats per una experimentada voluntària del temple, el grup d’alumnes va poder accedir als espais més emblemàtics de la seu barcelonina (cor, claustre, etc.), però també als més insòlits: l’interior de la cripta de Santa Eulàlia , copatrona de la ciutat; el lloc on s’ubicava “lo pou”, per abastir d’aigua al barri en època medieval; els terrats, amb espectaculars vistes panoràmiques de la ciutat; etc.

També es van acostar al carrer de la Baixada de Santa Eulàlia on llegiren un poema de Mossèn Cinto Verdaguer [ poeta nacional de Catalunya], qui amb un curiós català prenormatiu, es feia ressò del martiri de la santa.

Va ser una visita molt instructiva des del punt de vista artístic i religiós, la qual va estar farcida de curiositats i anècdotes històriques.

Si voleu saber més coses sobre aquesta santa i les llegendes i tradicions que envolten la seva veneració des d’antic a la ciutat comtal, podeu veure aquest vídeo.

1. Nidia Castro

Estoy muy contenta con la clase de religión porque mi hija también lo está. Ella no ha tenido formación religiosa, por tanto está abierta a las explicaciones sobre cualquier religión y las comenta como un descubrimiento aventurado. Gracias a la profesora!!