Projecte 2n d’ESO “El mercat medieval”

Al llarg del 2n i 3r trimestre, l’alumnat de 2n d’ESO ha realitzat el projecte “El mercat medieval” des de les matèries de Ciències socials i Llengua catalana. Aquest projecte ha constat de l’estudi i el treball de l’Edat Mitjana des del punt de vista social, cultural econòmic i polític i el naixement de la Llengua catalana i la seva evolució. A través de la lectura del llibre “La filla de l’argenter” i l’estudi dels oficis més característics ha permès endinsar l’alumnat en d’aquell període històric.

L’activitat final del projecte ha estat la celebració i organització d’un mercat medieval on tot l’alumnat de 2n d’ESO hi ha participat en la recreació d’una parada amb els elements, eines, materials més significatius dels oficis treballats: trementinaires, fusters, forneres, taverners, ceramistes, mercaders, llibreters, calafats, alquimistes, armers, llibreters, camperols…

La resta de l’alumnat del centre ha pogut passejar, comprar productes i tafanejar el mercat. Per tal de poder comprar productes i realitzar transaccions comercials, bàsicament, s’ha emprat com a moneda el florí, tot i que també s’han utilitzat altres fórmules comercials com el bescanvi o l’intercanvi de productes. Per aconseguir la moneda medieval, l’alumnat havia d’anar a la parada dels canvistes i allí canviar moneda actual per florins (1€=10 florins).

En definitiva, una experiència interessant, divertida, gratificant i molt educativa que ha entusiasmat tant l’alumnat que l’ha organitzat, com qui l’ha gaudit!!!

Totes les fotografies les podreu veure en el Telegram del centre.