Projecte 1BICI+

L’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet, juntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’han coordinat dins del Projecte 1BICI+ per tal de millorar la mobilitat dels joves. Un dels camins per assolir aquest objectiu és mitjançant el canvi modal, fomentant modes de transport menys contaminants, sobretot els d’emissions zero: l’anar a peu i en bicicleta.

Per aquest motiu hem creat un prova pilot adreçada als instituts anomenada APRÈN A ANAR EN BICI, per ensenyar als alumnes de 1r i 2n de la ESO a circular en bicicleta pel carrer, perquè les noves generacions adquireixin l’habilitat i confiança necessàries per poder circular pels carrers de la ciutat amb seguretat.

L’activitat es durà a terme en les següents dates:

• 1r grup: 9 i 10 de novembre, de 9h a 12.30h.

• 2n grup: 15 i 16 de novembre, de 9h a 12.30h.

El programa té una durada de 6 hores, repartides en dos matins lectius. La primera part es realitza al pati de l’escola, on s’expliquen les nocions bàsiques sobre el funcionament i manteniment d’una bicicleta i es fan els primers exercicis d’habilitat perquè els formadors puguin valorar si els alumnes tenen les habilitats necessàries per sortir al carrer. La segona sessió del curs es fa pels carrers de Santa Coloma de Gramenet, amb grups petits acompanyats per instructors especialitzats.

Objectius:

• Capacitar els alumnes a circular en bicicleta d’una forma autònoma i segura per la ciutat.
  • Fomentar i desenvolupar aptituds ciclistes segures.
  •  Desenvolupar actituds positives envers l’ús del carrer i de la carretera.
  • Augmentar els coneixements i la comprensió dels entorns dels carrers i del trànsit.