La Bastida a la Setmana de la Ciència

Al llarg d’aquesta última setmana el Barcelonès Nord ha estat seu de tot d’activitats emmarcades dins la Setmana de la Ciència. I els nostres alumnes hi han participat en vàries d’elles.

Per exemple, dimecres, els alumnes del batxillerat científic van anar a la Biblioteca Singuerlín Salvador Cabré a assistir a una conferència sobre el genoma humà a càrrec del professor Juan Valcárcel, coordinador del programa Regulación Génica, Células Madre y Cáncer.

Juan Valcárcel

I el mateix dimecres, però ja a mig matí, els alumnes de quart d’ESO van anar a la mateixa biblioteca per a què el Doctor Ferran Fernández els parles sobre el Sincrotró ALBA, del qual és cap d’operadors. El Sincrotró, que es troba a tan sols uns 15km del nostre institut, és una de les instal·lacions científiques més avançades del món i s’hi fan experiments que estan canviant la nostra manera d’entendre l’univers.

Sincrotró ALBA

Però no tot són conferències i xerrades. Els més petits, per exemple, han anat aquests dies a l’Escola del Mar de Badalona a descobrir els animals del litoral mediterrani.

Escola del mar

Bé, i a passejar una estona sota el deliciós sol de tardor!

Badalona

Però la ciència no és cosa d’una setmana l’any, oi? Per això, a La Bastida ens hi esforcem a fer-la una realitat per al nostre alumnat cada dia!