El triangle de Sierpinski

Els alumnes de 2n d’ESO de La Bastida han descobert un tresor molt curiós a la cova d’Alí Babà mentre feien el projecte 1 de matemàtiques: El triangle de Sierpinski!!!

Aquest triangle és un objecte fractal i la seva construcció ens ha ajudat a entendre una mica millor les potències.
Tot va començar amb 1 llauna…

Una llauna
Nivell 0: 3º = 1 LLAUNA

Si ajuntem tres llaunes formant un triangle:

Tres llaunes
Nivell 1: 3¹ = 3 LLAUNES

I si ajuntem tres triangles de nivell 1:

Nou llaunes
Nivell 2: 3² = 9 llaunes

I què passa si ajuntem tres triangles de nivell 2?

27 llaunes
Nivell 3: 3³ = 27 llaunes

Com creus que van fer els alumnes el triangle del nivell 4? Exacte! Ajuntant tres triangles del nivell 3.
Sabries dir tu quantes llaunes han necessitat reunir cadascuna de les classes per construir el seu triangle de nivell 4? Com ho faries sense anar contant-les una a una?

moltes llaunes

I quantes llaunes hi ha en total en la construcció del triangle del nivell 5 fet adjuntant el tres triangles de cadascuna de les classes de 2n d’ESO?

projecte llaunes