Bones festes i feliç 2021

Benvolgudes i benvolguts,

Aquest any 2020 quedarà gravat per sempre més a la nostra memòria, com a individus i com a generació, perquè la COVID-19 està essent una experiència vital i humana sense precedents. Tots estem aprenent a conviure amb la complexitat, la por i la fragilitat, és ben cert. Tanmateix, aquest temps d’incertesa i tristor no haurà estat pas estèril si som capaços de recordar que hem sabut donar el millor de nosaltres mateixos, dia rere dia, superant els nous reptes als que ens hem hagut d’enfrontar. Tampoc no serà un temps perdut si som capaços de recordar com hem après a fer més brillant encara la llum amb la que ens il·luminem els uns als altres i amb la que cada dia ens hem donat esperança i fe.

Estem descobrint la nostra gran capacitat d’adaptació, d’assumir ràpidament canvis en la forma de treballar i de donar el millor de nosaltres mateixos en aquests moments tan i  tan difícils. L’Institut Jaume Mimó, i quan dic Institut Jaume Mimó em refereixo a l’alumnat, famílies, personal administratiu i professorat, hem fet les coses bé. Tots i totes hem actuat amb responsabilitat i civisme i hem aportat el nostre petit gra de sorra a una societat que pateix, de forma dura i cruel, les conseqüències socials i econòmiques d’aquesta crisi. Els instituts i les escoles han esdevingut espais segurs gràcies a la presa de consciència de totes les persones que en formem part. Encara ens queda un llarg camí per recórrer, però la nostra petita comunitat educativa ha assolit uns valors i uns coneixements que ens ajudaran a sobrepassar els obstacles. Gràcies a tots i totes.

Desitgem que aquestes festes siguin un espai reparador i feliç, necessitem tant de l’alegria! Durant aquest període de descans us trobarem a faltar, perquè ens agrada estar junts, conviure, abraçar-nos i aquest any no ho podrem fer com voldríem. Tal vegada, serà una oportunitat per obrir la nostra mirada interior cap el veritable sentit d’aquests dies. Buidar-nos del que és superflu per quedar-nos amb l’essencial: l’amor i l’estimació. I tornarem, de ben segur, a poder celebrar la festa com sabem i desitgem, ben aviat.

Fa uns dies llegia unes sàvies paraules del polític i pensador txec Václav Havel i us les vull oferir com a forma de reconeixement pel que hem fet fins ara i per afrontar, amb força i fermesa, el futur immediat.

“L’esperança és un estat de l’ànima que no té relació amb l’entorn que ens envolta.

L’esperança no és la convicció que alguna cosa sortirà bé, sinó la certesa que alguna cosa té sentit,  independentment de com resulti.”

Per nosaltres, obrir l’institut cada matí és fer viure aquesta esperança, amb la certesa que tot el que fem i donem,  cultura, coneixement i aprenentatge per la vida, té sentit i viurà per sempre en tots vosaltres.

Us desitgem, de  tot  cor, unes bones festes. Molts ànims i una forta abraçada.

L’equip  directiu.