Sant Jordi 2015

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.
Cliqueu aquí per accedir a l’àlbum

Avui és un dia preciós: la festa més civilitzada de l’any. Pocs dies com el de Sant Jordi diuen tant de la humanitat, d’allò que de bo i positiu hi ha en els homes i les dones. És realment extraordinari que a Catalunya es regalin flors i llibres, crec que diu molt de la nostra identitat, de la nostra cultura de pau i respecte. Una flor és un regal de la natura de color i bellesa. Un regal fràgil que sabem durarà uns pocs dies i que necessita de la nostra cura i atenció. Un llibre és un regal de la saviesa i el coneixement dels homes, de la seva capacitat creativa , d’imaginar i expressar idees. I també una oportunitat per a qui les llegeix. Podem compartir o no les idees d’un llibre.., estar-hi d’acord o no,…  aquesta és la nostra llibertat.
Sant Jordi de 2015. Un any ben especial per a la comunitat educativa certament. La mort d’un professor a mans d’un alumne en un institut de Barcelona marcarà la jornada d’avui a totes les escoles. És un fet que ens omple de tristesa, un fet que expressa el pitjor de la humanitat: el sense sentit, la irracionalitat i la violència. Un dia de contrastos i contradiccions profundes. M’agradaria que el dia d’avui cadascú de vosaltres, en intimitat, en solitud, en silenci pensi en com fer d’aquest espai de convivència, que és la nostra escola, un espai d’humanitat positiva i com som capaços d’aïllar la violència i els violents.

El Jaume Mimó no és gaire diferent de l’institut Joan Fuster de Barcelona, som ben a prop, ens assemblem més del que no penseu…. Que ningú pensi que estem vacunats contra la violència. Reflexionem en el dia més civilitzat d’un poble, del nostre poble, que ens omple d’orgull, sobre les nostres actituds violentes verbals i físiques amb els companys i companyes. Reflexionem sobre el respecte entre companys i companyes . Pensem quan generem pau i quan generem odi.

Valorem la festa d’avui pel que simbolitza en pau i respecte i sapiguem mantenir aquests a valors tot l’any.

Bon Sant Jordi del 2015 a tothom !

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *