Home Sweet Home

L’Institut Jaume Mimó i l’AMPA han promogut de nou, la realització de FIVE DAYS TO DANCE, demà dissabte 25 de març a les 12 h a l’Ateneu de Cerdanyola del Vallès, un projecte d’innovació pedagògica i de dansa comunitària.
L’objectiu d’aquest projecte és que l’alumnat de 3r d’ESO realitzi en cinc dies una coreografia en grup, i es pugui mostrar al municipi en una actuació pública. Per gran part de l’alumnat, serà la primera experiència amb la dansa-teatre i tindran l’oportunitat de treballar amb el cos i amb la capacitat d’expressió artística.
És un enfocament de l’art nou, fer-los protagonistes de les seves capacitats expressives i comunicatives i treballar alhora l’autoestima i la comunicació. El contingut de l’obra i la coreografia que en part desenvoluparan el mateix alumnat suposarà reflexionar sobre la realitat de milers de persones en el món que han d’iniciar un viatge. Alguns en la recerca de nous horitzons i altres sense opció, per deixar enrere guerres, desastres naturals i conflictes que els hi fa impossible la vida en els seus llocs d’origen.
En la coreografia l’alumnat pren consciència i dona veu a tots aquells que inicien el seu viatge i alhora han de crear una nova llar. El nom serà “Home Sweet Home”.

El projecte suposa la implicació i organització de tota la comunitat educativa de l’Institut, especialment de l’AMPA, que ho ha finançat.
La companyia de teatre, De Loopers dirigida pel coreògraf Wildfre van Poppel i la ballarina Amaya Lubiegt, serà la conductora de l’acte. Té una àmplia experiència acumulada en diversos països en projectes de dansa i teatre comunitari, i suposa una oportunitat única per introduir aquesta metodologia de treball als joves d’arreu de Catalunya. El documental FIVE TO DANCE de Rafa Moles i Pepe Andreu (2013) mostra la trajectòria de De Loopers amb exemples de diferents instituts a Bremen i a Sant Sebastià.

A sota teniu el programa que va gravar l’equip d’Info K de TV3 al voltant dels assaigs del curs passat:

Podeu veure les notícies de les edicions anteriors, el 2016 i el 2015, així com la gravació de la coreografia “Voyage” del curs passat.

Amb el suport de: