Sortida al teatre

El passat 30 d’octubre tots els alumnes de batxillerat del nostre centre van fer una sortida a Barcelona per veure una adaptació de La Ilíada al teatre La Villaroel, una adaptació en clau contemporània d’aquest clàssic interpretada íntegrament per l’actor Eduard Farelo.

El text és una adaptació feta per Lisa Peterson i Denis O’Hare ara fa cinc anys. La traducció de l’anglès al català és de Neus Bonilla i la direcció de Juan Carlos Martel. Eduard Farelo és l’únic actor en escena, acompanyat només pel músic Juan Pablo Balcázar (contrabaix). L’actor, Eduard Farelo, fa una interpretació magistral només amb la paraula i la gestualitat.

Aquesta obra ha permès que el nostre alumnat de batxillerat conegués un dels textos de la literatura universal i que copsés el valor dels clàssics, els quals ens transmeten els trets essencials que caracteritzen els éssers humans (la còlera, la venjança, l’amor…).

L’obra havia estat comentada prèviament a les classes del batxillerat humanístic. A partir  d’aquesta sortida tenim el punt de partida d’una reflexió sobre diferents temes universals a l’hora de tutoria.

Tornarem al teatre! Plaudite!