JOB-SHADOWING AL CENTRE ICS VIA VOLSINIO DE ROMA

Dins del projecte  Erasmus+ KA101 “Envisioning our Education in the Future”, dues professores del nostre centre, coordinadores del projecte STEAM, han realitzat un job-shadowing ( període d’observació) en un centre de Roma, l’ICS Via Volsinio. Durant 4 dies han conegut el projecte STEAM del centre italià i bescanviat experiències amb els professors italians.

Durant 4 dies, la Imma i l’Alba van poder prendre part en tallers de robòtica, programació amb Scratch, classes d’art i matemàtiques. També presentaren el projecte Leonardo (projecte STEAMcat del nostre centre) als alumnes i professors italians, a les classes d’anglès, castellà i francès.

El dissabte participaren en el dia de Portes Obertes del centre.

L’experiència ha estat molt profitosa, i l’avaluació és molt satisfactòria tant per part de les professores visitants com dels professors del centre d’acollida.

Aquest curs escolar 2019-20, hi ha programats dues visites més a centres italians: l’ITES Raffaele Piria a Reggio Calabria, on dues professores faran observacions sobre ús pedagògic de les TIC i noves metodologies, i a l’Educandato Statale Annunziata de Florència, sobre Flipped Classroom i CLIL. A l’estiu 2020, es realitzaran cursos sobre CLIL (ensenyament de continguts no lingüístics en llengua estrangera) a Irlanda, i sobre TIC i noves metodologies al Future Classroom Lab de Brussel.les. Al curs vinent, hi hauran 3 visites més a centres de Creta, Turquia i França.

El projecte preten formar al professorat participant en els projectes GEP (CLIL), STEAM, i altres interessats en noves metodologies i ús didàctic de les TIC, en cursos estructurats i períodes de formació en centres europeus.

Podeu trobar més informació sobre el projecte, de dos anys de durada, al Twinspace

Més avall, podeu trobar algunes imatges de la visita al centre i la presentació en castellà del sistema educatiu català, el nostre centre i el projecte STEAM Leonardo, que es va mostrar durant la visita.