Xerrada CMC – primers auxilis

El passat dimecres 10 d’abril el Dr. Ferran Rosés, cardiòleg pediatra, va oferir una xerrada als alumnes de 1r de Batxillerat sobre la mort sobtada i la reanimació cardiopulmonar. La xerrada va constar de dos parts, en la primera part es va exposar de forma teòrica la mort sobtada, les seves causes (en especial la més comuna, la fibril·lació ventricular) i els mètodes de diagnòstic i de prevenció. En la segona part, més pràctica, es va explicar com actuar en cas de mort sobtada i com realitzar la reanimació cardiopulmonar (RCP). La xerrada es va realitzar en l’àmbit de l’assignatura de Ciències del Món Contemporani en la qual els alumnes estan realitzant un curs de primers auxilis: ja van realitzar nocions de socorrisme al primer trimestre i al tercer trimestre realitzaran sessions pràctiques de reanimació cardiopulmonar entre ells.