SUPORT VITAL BÀSIC

Al llarg d’aquest tercer trimestre hem treballat el suport vital bàsic. Una eina imprescindible que ens dota de la informació necessària per tenir una bona actuació de socorrisme en el cas d’una aturada càrdio-respiratòria.
Als tallers i a les classes teòriques hi ha participat, tot l’alumnat de l’ESO i els de primer de Batxillerat, que s’hi han incorporat a través de l’assignatura de Ciències del món Contemporani.
En els tallers, els alumnes han après a actuar en cas de trobar-se amb un accidentat: des de l’aproximació, coneixement de l’estat de consciència, posició lateral de seguretat i la recuperació càrdio-pulmonar o RCP.
Una interessant experiència preventiva sobre unes actuacions que poden salvar vides i que és necessari que tothom conegui.
Per la seva banda, els alumnes de primer de Batxillerat, varen assistir a una classe magistral i a un taller impartit pel Dr. Ferran Rosés, cap de cardiologia pediàtrica de l’hospital Vall d’Hebron, sobre la “Mort sobtada”. Una interessant xerrada que va apropar aquesta dura realitat als joves de l’institut. El Dr. Rosés ens va recordar que la mort sobtada no és un tema de gent gran, sinó que es donava sobretot a esportistes, alguns d’ells de la seva edat, que l’actuació adequada salva vides i que el temps és un factor determinant.
Aquest és el quart any que el nostre centre duu a terme l’activitat a través del Consell Català de Ressuscitació, CCR. L’objectiu és la formació dels nostres alumnes per tal d’aconseguir que, com a membres de la ciutadania que són, puguin respondre davant d’una necessitat d’aquest tipus.