Sortida Filosofia Barcelona. IDEAL: Gustav Klimt

El passat divendres 11 de juny, els alumnes de filosofia de 4t d’ESO, vam anar a l’exposició “Ideal” a Barcelona, amb la finalitat d’aconseguir una experiència estètica, ja que a classe vam estar treballant diversos conceptes d’estètica.

A les 8:00 vam sortir de l’Institut Jaume Callís amb autobús i a les 9.10 vam arribar al museu. Allà, vam decidir que aniríem a esmorzar, ja que, l’exposició no començava fins a les 10:00. Una vegada a dins, vam entrar a mirar les primeres sales de l’exposició.

A la primera sala, hi havia El petó, un quadre molt famós de Gustav Klimt. No estava exposat com en un museu normal, aquest quadre en concret estava posat com si fos una manualitat i per l’altre era com una figura de pedra amb el quadre projectat.

La sala que seguia hi havien uns quadres on es veien els estampats ampliats. Més endavant hi havia una sala amb llibres, quadres i vestits dels segles XIX-XX.

Seguidament vam entrar a la sala immersiva, un espai on hi havia un projecte audiovisual on es projectaven quadres i escenes de la biografia de Klimt. Era una sala molt gran, amb música i imatge. Fins i tot el terra tenia projeccions per generar un impacte més gran a l’espectador!

Finalment, vam entrar en una sala amb cadires on ens posaven unes ulleres de realitat virtual i uns cascos. L’experiència de poder percebre les obres de Klimt d’aquesta manera és inexplicable i molt recomanable!

Quan vam acabar la vista vam anar a la platja i ens vam poder relaxar i evadir després de tot un curs treballant molt.

Alumnes de 4t d’ESO de Filosofia.