Les llengües del Callís

L’alumnat del Callís és de moltes procedències. De Catalunya, d’Espanya, països de l’Àfrica, l’Àsia, Amèrica i Europa. La llengua vehicular del centre és el català, però n’hi ha moltes altres més, xinès, urdú, twi, panjabi, romanès, àrab, amazic, polonès…. Hi ha alumnes que tenen una gran riquesa lingüística, parlen diverses llengües, les del nostre país i les que parlen amb la seva família, són plurilingües. Són bastants els que han nascut aquí però tenen famílies que procedeixen de l’estranger, altres van arribar de petits i, d’altres, fa molts pocs anys o alguns mesos.

Volem posar en valor aquesta riquesa que tenim. La diversitat és un patrimoni que hem de cuidar, ens enriqueix culturalment, ens fa persones més obertes i atentes a altres realitats.

Volem fer palesa aquesta diversitat lingüística, així com també, el nostre reconeixement per la voluntat que l’alumnat nouvingut posa per parlar el català i la importància per part nostra  d’ensenyar-los i parlar-los amb la nostra llengua. Vivim immersos en un món plurilingüe i aquest entorn ens fa prendre consciència també, del valor de la nostra llengua. Manllevant les paraules de la Dra. Junyent: “fem del català la llengua per conviure i compartir”.

Us ensenyem vídeos que són mostres de diferents alumnes d’ESO i BATX de procedències estrangeres, tots ells s’expressen en català i també en la seva llengua.