L’Antropocè

El passat dia 28 d’abril, dins les Tertúlies de Literatura Científica de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (TLC-UVic), es va celebrar la conferència impartida pel Dr. Daniel Closa, sobre el seu últim llibre, l’Antropocè: la fi d’un món.

Tot l’alumnat de 1r de Batxillerat dins l’assignatura de Ciències pel Món Contemporani, del departament de Biologia i Geologia, hi va participar.

Daniel Closa és Doctor en Biologia i investigador del CSIC a l’Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona, on hi dirigeix un grup de recerca sobre l’estudi de patologies inflamatòries. L’any 1994 va guanyar el Premi de Novel·la Científica amb la novel·la “Tots som parents”. També és autor d’obres de ficció, com “El camí de la pesta”, i de divulgació científica, com “100 mites de la ciència”, “100 preguntes sobre el càncer”, “100 secrets dels oceans” i “Antropocè: la fi d’un món”.

L’Antropocè, com a símil d’una era geològica,  estaria caracteritzat pels canvis que el nostre planeta ha sofert a conseqüència de l’activitat humana. La contaminació, l’emissió de diòxid de carboni a l’atmosfera, l’elevat consum de recursos, els residus que generem, les restes radioactives, l’ús exagerat de plàstics, la incorporació de microplàstics a les cadenes tròfiques, l’eliminació de biodiversitat… condueixen cap a una situació d’emergència climàtica de conseqüències molt negatives i devastadores. És un problema que urgeix sigui tractat perquè les tensions mediambientals que ja són presents i que van en augment, poden tenir conseqüències molt greus.