Inici de Curs

Benvolguts pares i mares,

Des de l’Equip Directiu de l’ institut Jaume Callís us informem de qüestions importants relacionades amb el proper curs escolar 2019-2020:

1. CALENDARI ESCOLAR I HORARI ESCOLAR

Consulteu EL CALENDARI ESCOLAR a la pàgina web

Tot l’alumnat del centre fa jornada continuada. Les classes comencen a les 8 del matí i acaben a les 14.40. Aquestes sis hores lectives es distribuiran en blocs de  dues hores de classe consecutives, separats per dos esbarjos de 20 minuts cadascun.

Durant tot el curs escolar és molt necessari que els nois i les noies arribin a l’institut ben esmorzats (fruita, cereals i làctics), ja que han de seguir una jornada completa i cal assegurar el seu treball i rendiment. També cal que portin esmorzar per a cadascun dels esbarjos.

1. FAMÍLIES DE 1r d’ESO

Convoquem les famílies de 1r d’ESO a una reunió informativa que tindrà lloc el dimecres dia 4 de setembre a les 8 del vespre a la Sala d’Actes de l’ institut.

1. NOTES SETEMBRE BATXILLERAT

L’alumnat que s’ha d’examinar el setembre els dies 2 i 3 de setembre (consultar horaris a la web) haurà de venir a recollir les notes el dia 5 de setembre de 9 a 9:30 del matí a l’aula. Horari de reclamacions de 9:30 a 12:00 als departament corresponents.

1. HORARI DEL PRIMER DIA

El primer dia del curs d’ESO i Batxillerat és dijous 12 de setembre. Es faran les presentacions de curs a la sala d’actes, seguidament  tutoria a l’aula i s’iniciaran les classes a les 11:20 a ESO i a les 12:40 a Batxillerat. Es procedirà segons l’horari que s’especifica a continuació:

1r d’ESO:8:00 del matí.

2n d’ESO: 8:30 del matí.

3r d’ESO: 9 del matí.

4t d’ESO: 9:30 del matí.

1r de BAT :10:00 del matí.

2n de BAT : 10:30 del matí.

1. LLIBRES

Trobareu quins són els llibres que cada curs farà servir a la intranet del centre:  https://agora.xtec.cat/iesjaumecallis/

També a la intranet clicant el MENÚ i dins de la pestanya de l’AMPA, hi ha la informació relativa a la reutilització de llibres (a través de l’empresa Iddink) i a les beques.

1. ENTREGA DELS BUTLLETINS DE NOTES

– Primer trimestre:  19 de desembre.

– Segon trimestre: 27 de març.

– Final de curs (inclou les notes finals i el 3r trimestre):

2n de BATX:  21 de maig

1r de BATX:  19 de juny.

1r, 2n, 3r i 4t d’ ESO: 26 de juny.

Els dies de lliurament de les notes finals se seguirà l’horari següent :

11:00 del matí: el/la tutor/a lliura les notes a l’alumnat a l’aula corresponent.

11:30–14:00: tot el professorat és present al centre per atendre a l’alumnat .

1. COMUNICACIÓ ENTRE EL CENTRE I LES FAMÍLIES

És molt important i necessari que hi hagi comunicació entre el centre i la família. A banda de la comunicació imprescindible amb el tutor o la tutora, diverses vegades al llarg del curs  des de l’Equip Directiu us farem arribar informacions que és important que conegueu. Totes us arribaran via telemàtica. Per això és imprescindible disposar d’un correu electrònic que no sigui el de l’alumne/a,

El centre disposa de la plataforma informàtica ieducació per tal que pugueu conèixer la relació de retards i faltes d’assistència dels vostres fills o en cas que n’hi hagi, les incidències. També la possibilitat d’intercanviar correus electrònics amb el tutor/a dels vostres fills (cada família disposarà d’un codi d’usuari i d’una contrasenya)

És molt important que consulteu la intranet del centre, on anirem introduint totes les informacions destacades que es vagin produint al llarg del curs.

1. TRIA D’OPTATIVES D’ESO

Els alumnes de primer no fan optatives; els de 4t ja les tenen adjudicades. Les famílies dels alumnes de 2n i 3r d’ESO han rebut un mail amb les instruccions per fer la tria online.  Aquesta informació també està disponible a la pàgina web.

1. SORTIDES I ACTIVITATS

Les sortides i activitats són part del currículum i són avaluables per tant són obligatòries per tot l’alumnat. L’institut us proporciona un sistema àgil i senzill per a realitzar els pagaments TPV (vegeu full adjunt)

Aprofitem l’avinentesa per saludar-vos molt cordialment i desitjar-vos un bon estiu.

EQUIP DIRECTIU

Vic,  juliol 2019