GEP ANGLÈS I FRANCÈS

El grup de generació de plurilingüisme (GEP), per tal de millorar l’aprenentatge de llengües estrangeres de l’alumnat, bàsicament anglès i francès, treballem aquestes llengües en diferents matèries. Això suposa que l’alumnat practica aquests diomes, a més a més de les classes específiques de llengua estrangera, en matèries no lingüístiques. Aquest fet suposa que aprengui vocabulari específic i tingui més possibilitats de practicar les llengües i, conseqüentment en millori la seva comprensió i fluïdesa, tant oralment com a nivell de lectura i escriptura.

El professorat implicat en el GEP treballem perquè l’alumnat pugui practicar una llengua estrangera fora de les classes d’idioma i el nostre interès gira entorn de l’expressió i la comprensió oral. Habituar-se a escoltar la llengua estrangera i tenir més possibilitats de parlar-la.

Donem ajuda reforçant expressions que s’utilitzen per a explicar un raonament, donar una opinió, fer comparacions-contrastos, fer una descripció, mostrar un desacord, explicar un procediment a seguir al laboratori… tot allò que l’alumnat pugui necessitar per a utilitzar la llengua estrangera com a llengua vehicular en l’ensenyament-aprenentatge de diferents matèries.

L’organització GEP d’aquest curs escolar és la següent:

ANGLÈS

1r d’ESO: Ciències Naturals
2n d’ESO: Matemàtiques, Física i Química i Visual i Plàstica
3r d’ESO: Física i Química, Visual i Plàstica, , Matemàtiques
4t d’ESO: Socials
1r BATX: Economia

FRANCÈS

El francès és una llengua no cursada per tots els alumnes i es comença com a matèria optativa anual a 2n d’ESO. El fet de no ser cursada per la globalitat de l’alumnat dificulta més que es porti a terme el GEP en tota l’etapa educativa. No obstant això, es treballa a 1r d’ESO des de diferents matèries, amb activitats curtes i distribuïdes al llarg del curs (Tutoria, Tecnologia, Socials, Religió, Cultura i Valors i Matemàtiques).
A la resta de nivells es cursa Francès com a matèria optativa. Per als alumnes de francès, es farà alguna activitat d’una altra matèria (Socials i Matemàtiques) en francès. Ja n’informarem puntualment al llarg del curs.

Per tal d’impulsar i dinamitzar l’aprenentatge de la llengua francesa, aquest curs es farà un intercanvi (alumnat de 3r i 4t d’ESO de francès) amb un institut de la Vall del Loira ( centre-nord de França). El qual permetrà als alumnes practicar l’expressió oral (conversa) i els continguts assolits en aquesta llengua.
Aquesta experiència,a més, servirà per adquirir una comprensió intercultural,personal i social molt més àmplia d’un altre país i cultura diferents a la nostra.

Els objectius d’aquest curs, tant d’anglès com de francès són:

Expressió oral, fluïdesa (perdre la por a parlar en anglès/francès)
Aprendre vocabulari específic d’una matèria no lingüística (geologia, biologia, socials, matemàtiques, tecnologia…)
Aplicar el que s’aprèn a les classes de llengua estrangera (coordinació interdepartamental)
Exposar a l’aula (plafons) estructures lingüístiques: per exemple formes per expressar una opinió, per donar instruccions, per emetre conclusions….

Al llarg del curs anirem penjant algun vídeo per mostrar l’expressió oral de l’alumnat en el programa GEP. Esperem que hi hagi una millora a mesura que el curs vagi progressant.

Totes aquelles famílies que tingueu l’anglès o el francès com a llengua materna i d’ús a casa o que en tingueu un bon coneixement, podeu col·laborar amb el projecte GEP (fer-nos suggerències, intervenir en alguna activitat del curs, venir en alguna classe i col·laborar en el que es treballi…). Podria ser una bona ajuda i suposaria un impuls al projecte. Estaríem molt contents que hi hagués aquesta interacció, la qual suposaria un treball centre-família prou interessant.

Anirem treballant per impulsar l’ensenyament-aprenentatge de les llengües.