FINALISTES EN L’OLIMPÍADA DE BIOLOGIA DE CATALUNYA 2020

El dia 8 de febrer tres alumnes de 2n de Batxillerat que cursen Biologia, Lluís Arimany, Marta Espina i Nil Puigdomènech, van participar a l’Olimpíada de Biologia de Catalunya, OBC, i d’entre un total de 353 participants, tots tres van quedar entre els 20 primers finalistes. Ens en congratulem i els felicitem!

L’Olimpíada té com a objectiu principal estimular i implicar els estudiants de Batxillerat en el desenvolupament d’aquesta ciència. Consta d’una prova teòrica de tot el temari oficial de Biologia de Batxillerat. Aquesta prova s’ha celebrat a les diferents seus, Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Vic. El primer classificat de la prova teòrica de cadascuna de les cinc seus i també els 15 millors de Catalunya -descomptats els primers seleccionats de cada seu-, tenen accés a fer una prova pràctica. Aquesta tindrà lloc a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona el dia 12 de febrer. Els 6 millors passaran, si així ho desitgen, a l’Olimpíada de Biologia d’Espanya, que enguany es celebrarà a Bilbao.
A la UVIC i dins la prova teòrica, la primera classificada ha estat Anna Brussosa, de l’escola St. Miquel dels Sants de Vic, el segon Lluís Arimany, la tercera Marta Espina i el quart Nil Puigdomènech. Tots tres alumnes de l’institut tenen accés a participar a la prova pràctica i pel fet de ser finalistes, de moment ja tenen garantida la medalla de bronze.
L’Olimpíada de Biologia de Catalunya està organitzada per diferents entitats: Societat Catalana de Biologia, Universitat de Barcelona, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat de Lleida, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Rovira i Virgili, Col·legi de Biòlegs de Catalunya, Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, Seminari Permanent de Ciències Naturals, Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular i altres de col·laboradores (Institut d’Estudis Catalans, Institut de Ciències del Mar…).
Estem molt contents que voluntàriament hi hagin participat i els desitgem molta sort en la segona prova. Molts ànims!