Ens plau anunciar-vos, que els propers dos cursos escolars, 2019-20 i 2020-21, uns 20 docents de diferents assignatures, del nostre centre prendran part en el projecte Erasmus+ KA101, “Envisioning our Future Education” en cursos de formació i períodes d’observació en centres educatius de diferents països europeus.
Amb la voluntat de seguir formant, aprenent d’altres centres i bescanviant bones pràctiques, els professors estaran en contacte amb altres docents de tota Europa i coneixeran pràctiques innovadores i projectes de centre en tres àrees de treball:
– CLIL o AICLE (aprenentatge integrat de continguts i llengües estrangeres): metodologia ja emprada en el nostre centre, des de ja fa molts anys en anglès en les àrees de ciències, física i química, història, visual i plàstica, matemàtiques) i en francès els darrers dos cursos en història i matemàtiques
– STEAM (science, technology, engineering, art and maths), que preten afavorir el desenvolupament de les competències transversals i les pròpies relacionades amb els aprenentatges dels àmbits cientificotecnològic, artístic i matemàtic de l’alumnat. Hem de recordar que el nostre centre està participant en el programa STEAMCAT del Departament d’Educació des d’aquest curs escolar 2018-19.
– ÚS METODOLÒGIC DE LES TIC I PEDAGOGIES DEL SEGLE XXI
S’han previst cursos de formació en centres de Bèlgica, Malta i Irlanda, i també observacions en els següents instituts amb experiències exitoses en les àrees:
- Lycée Hiliare de Chardonnet, a Chalon sur Saone, a la Borgonya francesa: metodologia CLIL
- Vali Muammer Guler Sosyal Bilimler Lisesi, a Istambul, Turquia: sobre metodologia CLIL, STEAMi ús de les TIC en educació
- Educandato Statale SS Annunziata a Florència, Itàlia: metodologia CLIL i noves metodologies
- Piramatiko Geniko Likio Panepistimious Kritis a Rethymno, Creta, Grècia: ús de les TIC i noves metodologies
- Gymnasio Agias Varvaras a Nicosia, Xipre, en TIC i noves tecnologies
- ICS Via Volsinio a Roma, Itàlia: en STEAM
El material i les competències adquirides pels nostres docents assistents en els cursos i “job shadowings”, es faran extensives a la resta del claustre, i es posaran en pràctica a l’aula, pel que s’espera aconseguir els objectius establerts, basats en la diagnosi de necessitats del nostre centre:
- formar a professore de diferents àrees en noves metodologoies i ús pedagògic de les TIC;
- consolidar els projectes CLIL i STEAM del centre;
- millorar les competències de professors i alumnes;
- augmentar la participació de professors i alumnes en projectes internacionals;
- millorar els resultats dels nostres alumnes i formar-los pel seruf futur acadèmic i professional.
Ben segur, un projecte que millorarà la qualitat educativa del nostre centre en tots els àmbits.
Hola sóc la mare de Doae Balidi Benjilali
Yo he omplit tots els docoments i si falta algun docoment enviamal siusplau moltas gracies