El dijous 19 de gener es va fer la copa cangur al Jaume Callís

El passat dijous, 19 de gener, diverses escoles i instituts d’arreu de la comarca van participar en la primera fase de la Copa Cangur, concurs matemàtic que intenta promoure l’estratègia, el consens, el treball cooperatiu i, sobretot, lògica i càlcul matemàtic àgil per tal de resoldre el màxim de problemes proposats en un temps determinat.

Els diferents centres educatius que hi vam assistir vam ser FEDAC Vic, Jaume Callís, Sagrat Cor, INS Tona, INS Taradell i INS Vic.

L’institut on es va celebrar la fase local va ser el Jaume Callís de Vic, gràcies a la implicació del Departament de Matemàtiques del centre, juntament amb la col·laboració del professorat de matemàtiques de l’INS TONA i de FEDAC Vic.

Tant els alumnes com els professors ho van viure de manera molt especial i amb ganes de tornar a repetir una experiència com aquesta, única i engrescadora, amb unes sensacions molt positives i on la motivació per l’aprenentatge de les matemàtiques va marcar el fil conductor de la jornada.

Com a novetat ressenyable, cal destacar que aquest 2023 ha estat el primer cop que hi ha hagut una seu del concurs a la comarca d’Osona, amb 2 categories: cadet (1r i 2n d’ESO) i júnior (3r i 4t d’ESO) la qual cosa va provocar que la il·lusió, les ganes i els nervis de tothom, participants i organitzadors, afloressin des del primer moment.