Tria d’optatives de 2n ESO

Benvolgudes famílies i alumnat de 2n d’ ESO:

Ens adrecem a vosaltres per fer-vos arribar l’oferta d’optatives per al proper curs. La proposta és la mateixa per cadascun dels trimestres excepte Francès, que és anual. La tria d’optatives del primer trimestre es farà online a un formulari de Google, obert del 5 al 15 de juliol.

S’hauran d’escollir les optatives assignant números de l’1 a 4 per ordre de preferència. Durant el curs i amb l’orientació del tutor, es farà la tria del 2n i 3r trimestre.

1r trimestre 2n trimestre 3r trimestre

Initiation à la langue française (anual)

Pràctiques de Tecnologia Pràctiques de Tecnologia Pràctiques de Tecnologia
Mil y una historias   Mil y una historias   Mil y una historias
Experimentem amb la Física i la Química Experimentem amb la Física i la Química Experimentem amb la Física i la Química
Jocs Populars i Alternatius Jocs Populars i Alternatius Jocs Populars i Alternatius
Llibre d’artista Llibre d’artista Llibre d’artista

Descripció de les optatives

INITIATION À LA LANGUE FRANÇAISE (Departament de Francès):

Optativa anual. Iniciació al francès, per a aquells alumnes que optin per fer francès com a segona llengua. Aprendrem el vocabulari bàsic d’aquest idioma i es faran petites converses en francès. Al finalitzar el curs els alumnes assoleixen el nivell A1. Es valoraran les notes obtingudes en les llengües de 1r d’ESO a l’hora d’adjudicar l’optativa.

PRÀCTIQUES DE TECNOLOGIA (Departament de tecnologia)

Experimentació de diferents conceptes treballats a l’àrea de Tecnologia a 1r i 2n d’ESO a través de maquetes, muntatges, simulacions, etc. Es recomana per aquells alumnes que tinguin interès per aquesta àrea i que vulguin aprofundir i consolidar els coneixements adquirits en l’assignatura comuna.

MIL Y UNA HISTORIAS (Departament de llengua i literatura castellana)

El objetivo de la optativa es potenciar la lectura y el uso de la biblioteca del centro y la de la ciudad de Vic. Trabajaremos las competencias básicas a partir de los cuentos de las Mil y una noches y los relatos fantásticos y de terror de Allan Poe.

Esta optativa resulta particularmente amena a los aficionados a la literatura y al género narrativo. Pretendemos mejorar también el nivel de la lengua escrita y oral del alumno. El trabajo final y la exposición de éste preparan al alumno en la práctica de la realización de trabajos escritos.

LLIBRE D’ARTISTA (Departament de Visual i Plàstica)

Es tracta de potenciar l’expressió plàstica experimentant amb materials i tècniques diverses per tal de desenvolupar l’aprenentatge del procés de creació. S’intenta donar als alumnes una major autonomia en la creació d’obres personals, ajudant a planificar millor els passos que calen per a la realització de projectes artístics.

El llibre esdevé el suport que contindrà un valor plàstic, gràfic, estètic i artístic;  un objecte artístic en si mateix. Els artistes converteixen el format llibre en un suport més per l’art, on hi poden posar pintures, anotacions, fotografies, retalls o objectes amb total llibertat de format i de materials.

JOCS POPULARS I ALTERNATIUS ( Departament d’Educació Física)

La motivació d’aquesta optativa és relacionar l’activitat física amb la cultura, a través de jocs populars, autòctons o bé d’altres països. El treball de l’alumne consisteix en buscar i documentar diferents jocs,  i realitzar-ne una descripció detallada, per poder comparar els diferents objectius i dinàmiques de cada activitat. A més, es busca motivar el treball en grup, l’experimentació i la construcció de jocs amb un objectiu concret, sense deixar de banda l’activitat física.

EXPERIMENTEM AMB LA FÍSICA I QUÍMICA (Departament de Física i Química)

En aquesta optativa s’introduiran experiments senzills però cabdals en la història de la Física i la Química, que ens permetran estudiar fenòmens quotidians des d’una perspectiva científica i amena. Es desenvoluparan tots a través del mètode científic, aprofundint en el fonament teòric, però sobretot dedicant una part molt important de l’optativa al treball experimental al laboratori. Entre d’altres, tractarem les diferents formes d’energia, la propagació de calor, la temperatura, la dilatació dels cossos, els canvis d’estat, els moviments i corrents de convecció, la radiació visible, el concepte de pH o reaccions químiques quotidianes.

Convalidacions – L’alumnat que sol·liciti convalidació cal que ompli igualment el formulari de tria d’optatives indicant que es demanarà la convalidació. La informació referent a les convalidacions està penjada a la web