Acte de lliurament del Premi Europeu eTwinning 2019

El passat dijous 16 de maig, tingué lloc a l’Institut Jaume Callís de Vic, l’acte de lliurament del Premi Europeu ETwinning 2019, en la categoria de 12-15 anys, al projecte “The Truth Behind Palm Oil” (La Veritat Darrera l’Oli de Palma).

L’acte comptà amb la presència de alts representants d’educació, els quals es van adreçar al públic assistent amb uns discursos on apuntaren sobre la importància de la qualitat del projecte i la feina feta al centre:

• Europeus: Aristea Politi, de la Comissió Europea a Brussel.les i Rute Baptista del Servei Central eTwinning, també a Brussel.les;
  • Nacionals: Mírian Olga Cecilia, Cap de Gestió de Programes Europeus a l’INTEF, Ministerio de Educación y Formación Profesional, i Elena Batalloso del Servei Nacional eTwinning;
  • Dolors Collell, Directora dels Serveis Territorials a la Catalunya Central, Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya;
  • Àlvar Solà, Regidor d’Educació de l’Ajuntament de Vic;
  • Rosa Justribó, Directora de l’Institut Jaume Callís.

Un cop acabats els discursos oficials, els alumnes i professores catalanes i italianes, es retrobaren virtualment un cop més per videoconferència, on van escenificar la part central del treball realitzat en el projecte del curs passat, la Convenció Internacional sobre l’Oli de Palma.

Seguidament, es procedí al lliurament de premis i certificats als alumnes i professora premiats, i també a la directora com a representant del centre, en reconeixement a la feina feta.

L’acte finalitzà en un refrigeri per a tots els assistents.

ETwinning forma part d’Erasmus+, el programa de la Unió Europea en matèria d’educació, formació, joventut i esport. El seu objectiu és promoure i facilitar el contacte, l’intercanvi d’idees i el treball en col·laboració entre professorat i alumnat dels països que participen a eTwinning, a través de les TIC. Per coordinar aquesta acció a tot Europa, eTwinning compta amb un Servei Central de Suport a Brussel·les i amb un Servei Nacional de Suport (SNA) a cada país. En el cas d’Espanya, l’SNA se situa a l’Institut Nacional de Tecnologies Educatives i de Formació del Professorat (INTEF) del Ministeri d’Educació, Cultura i Formació Professional.

El projecte “The Truth Behind Palm Oil”, es va dur a terme el curs passat 2017-18 amb alumnes de 3r d’ESO, juntament amb un centre de Lituània i un d’Itàlia, i es va treballar el tema de l’oli de palma des de diferents vessants.

Aquí podeu trobar informació sobre els premis, a la seva publicació en el web del Servei Central eTwinning a Brussel·les, on es fa menció especial al projecte al tractar sobre el tema de l’any 2019, Participació Democràtica. També es troba publicat al web del Servei Nacional eTwinning

Podeu veure el treball fet en el nostre Twinspace públic

Recull de fotografies de l’acte