Projecte Mauthausen

Amb el projecte de  recerca iniciat amb els alumnes de 1r de batxillerat, dins la matèria d’Ha del Món, ens proposàvem  conèixer alguna cosa més de dos santfruitosencs, Artur Cura Bosch i Antonio Escalé Claramunt, que un cop acabada la guerra civil i exilialts a França , es varen allistar a la Companyia de Treballadors Estrangers, foren detinguts pels alemanys , enviats al camp de concentració de  Mauthausen i posteriorment  al camp de Gusen , on hi  trobaren la mort.

A principi de curs, ens vàrem introduir en aquest projecte a partir d’una xerrada del Sr. Enric Garriga, president de l’Amical de Mauthausen i d’altres camps. Ens vàrem adherir a la Xarxa Mai Més i ho vàrem fer extensible a l’Ajuntament de Sant Fruitós. Aquesta entitat ens va facilitar el llistat dels santfruitosencs  a dalt esmentats i ens va animar a començar la recerca a nivell de l’arxiu municipal. L’’arxivera, Anna Cura, ens va mostrar el funcionament d’un arxiu local i es va buscar al padró dades d’ Artur Cura i d’ Antonio Escalé.

Els alumnes, a part de la recerca de les fonts primàries i secundàries,  treballaven el context històric en grups  i exposaven els resultats dins l’entorn TIC.

A més a més, vàrem participar a la 5a trobada  d’instituts de la Xarxa Mai Més a Gavà  on es mostraven els treballs d’altres centres.

Aquí teniu la pàgina web que vem crear per presentar el nostre projecte: projecte Mauthausen