El nostre centre

BENVINGUTS I BENVINGUDES!

L’INS Gerbert d’Aurillac de Sant Fruitós es va crear el 1994 – 1995 i el març de 2001 s’inagurà l’edifici que és la seva seu actual. Som un centre públic depenent del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya

L’objectiu que tenim com a educadors és, d’una banda, transmetre coneixements i, de l’altra, desvetllar talents i ajudar cadascun dels nostres alumnes a trobar aquelles motivacions que l’enriqueixin com a persona i com a ciutadà del futur. Per tant, entenem el procés educador no com un camí unidireccional, sinó com un enorme pati circular on tots aprenem de tots.

Volem participar amb vosaltres en el creixement dels vostres fills i filles, acompanyant-vos en aquesta etapa tan important i intensa.

Endavant, doncs, el Gerbert és casa vostra!

VOLS CONÈIXER UNA MICA MÉS EL NOSTRE CENTRE?

VISIÓ

Volem ser un Institut que pretén la millora constant del rendiment acadèmic dels alumnes i la seva formació integral, potenciant l’aprenentatge de les llengües estrangeres, l’ús creixent de les TIC, i el compromís en una educació per a la salut.

MISSIÓ

La raó de ser del nostre Institut, com a centre educatiu públic català és fer possible:

Formació acadèmica que proporcioni a l’alumnat un bon assoliment de les competències bàsiques mitjançant els principis de la pedagogia activa, la coherència metodològica i l’actuació homogènia per part de totes les àrees de coneixement que hi actuen.

Formació personal que estimuli la capacitat autodidàctica de l’alumnat, la seva curiositat científica i investigadora, la seva creativitat i la seva actitud crítica i raonadora.

Educació integral mitjançant treballs interdisciplinaris i l’orientació globalitzadora en les diferents matèries que cursa l’alumnat.

Un seguiment de l’alumnat de manera individualitzada, mitjançant una avaluació continua, global i integradora, proporcionant-li orientació personal i atenció psicopedagògica.

Una col·laboració constant amb les famílies per tal de contribuir a una millor consecució dels objectius educatius dels seus fills/es.

La creació d’un entorn de treball participatiu i motivador que faciliti la integració i implicació de tots els membres de la comunitat educativa en el funcionament del centre.

VALORS

Es respecta l’ideari i creences de cada família.

Entenem que hi ha moltes cultures que conviuen en una mateixa societat, les quals tenen religions, creences i costums diferents. Respectem aquesta diversitat d’alumnat i ens interessem per conèixer i entendre les diferents maneres de pensar.

La tasca educativa de l’institut es basa en el respecte mutu, la coeducació, el diàleg, la reflexió, la col·laboració, la solidaritat, el civisme i la pau. La formació dels alumnes no s’ha d’entendre només des del punt de vista acadèmic sinó també personal.

L’institut ha creat i desenvolupa mecanismes per afavorir la implicació dels alumnes, els veritables protagonistes de l’aprenentatge, en el funcionament del centre.

També promou valors com:

Respecte vers les persones, els materials i les dependències de l’institut.

Valoració de l’esforç, la voluntat i la motivació cap a la superació personal.

La gestió de l’institut es basa en la utilització de mecanismes democràtics en tots els òrgans de funcionament, en la transparència, la participació, l’objectivitat i la professionalitat.

En el centre es poden cursar estudis d’ESO, de Batxillerat, Batxibac i de Cicle formatiu de grau superior de Màrqueting i Publicitat.