PROJECTE 1r D’ESO, CREACIÓ D’UN HORT

Dins del projecte de 1r de l’ESO hi ha la creació d’un hort. Aquest curs es van plantar cultius d’hivern com cebes, escaroles, alls, cols, faves i pèsols, descartant aquells cultius com els tomàquets, ja que aquests es cullen quan els alumnes ja no estan al centre. Aquest any ha estat un any molt “estrany” meteorològicament parlant, molta calor i manca de pluges a la primavera i un maig i juny fresc i “passat per aigua”.

Com qualsevol altre pagès ens hem adaptat al cabal d’aigua que ens arribava: no només han regat els alumnes de 1r, sinó que també ho han fet alumnes de 3r. Gràcies a això, l’hort va poder donar fruit. D’altra banda, davant el canvi climàtic, ens veiem obligats a replantejar la forma d’utilitzar l’aigua: les dues alternatives són:

1) Rec per degoteig: necessita un mínim d’infraestructura: tubs de PVC, programadors, etc.
2) Rec hidropònic : estalvia fins al 80% de l’aigua utilitzada en un cultiu tradicional, però necessita una gran inversió en infraestructura (molt plàstic) i una gran dependència dels adobs per aquest tipus de cultiu. Es tracta d’adobs asèptics, res a veure amb el fem que s’utilitza normalment.

Gildo Ribas, professor de Matemàtiques del centre i responsable de l’hort