PRESENTACIÓ DEL LLIBRE IMAGES D’ALGER D’ANDRÉ GIDE I ALFRED FIGUERAS

Quina és la relació entre André Gide, autor francès, premi Nobel de Literatura, i Sant Fruitós de Bages? El cèlebre pintor santfruitosenc Alfred Figueras va il·lustrar la seva obra Images d’Alger (Imatges d’Algèria) que ha estat reeditat 70 anys després.

El passat divendres 29 de novembre els alumnes de 1r i 2n de Batxibac van gaudir de la presentació del llibre Images d’Alger. L’acte va tenir lloc a la biblioteca de l’institut i va estar presentat per l’alcalde de Sant Fruitós, el Sr. Joan Carles Batanés, i pels regidors Xavier Racero i Núria Clarella.

A més a més, va comptar amb les intervencions de Joan Casas, escriptor, traductor i gran coneixedor de l’obra d’André Gide; així com amb Joan Descals, deixeble d’Alfred Figueras. Va ser un acte molt emotiu al qual van assistir també dos dels fills del pintor Alfred Figueras.

També es va poder escoltar la lectura d’una de les cartes del pintor a través de la veu de Descals. Des de l’institut agraïm, una vegada més, a l’Ajuntament de Sant Fruitós de Bages la seva implicació amb el nostre projecte Batxibac i també per haver fet entrega dels exemplars del llibre Images d’Alger a tots els assistents.