L’ACTOR I PALLASSO JORDI MARTÍNEZ ENS VISITA AL GERBERT

Ahir dimarts 10 de novembre i dins del programa PIDCES, que ens ofereix i subvenciona l’ajuntament de Sant Fruitós, vam tenir el plaer de poder connectar-nos telemàticament, des de la nostra biblioteca, amb l’actor i pallasso Jordi Martínez Vendrell. Aquesta xerrada ja la teníem programada per al curs passat 2019-2020 dins el catàleg de les activitats Flip Art de la Diputació de Barcelona, però no es va poder realitzar degut a la pandèmia que estem vivint.

En Jordi Martínez i Vendrell és un actor barceloní vinculat des de sempre amb el món del teatre. Té una llarga trajectòria teatral: Grup d’Estudis Teatrals, Els Joglars, Els Comediants, Monty & Cia on desenvolupa la seva altra faceta de pallasso; la Companyia Paco Morán, la Companyia Lluís Homar, entre d’altres. També funda la Cia. Vendetta, en la qual exerceix d’actor i director.

Ha treballat amb els directors teatrals més reconeguts: Sergi Belbel, George Lavaudant, Julio Manrique i Oriol Broggi, entre molts d’altres. Ha participat també en sèries de TV· molt populars: Merlí; Kubala, Moreno i Manchón; Ventdelplà; Secrets de família; Nissaga de poder i Estació d’enllaç. I en l’àmbit estatal: Gavilanes, Carvallo, Hay alguien ahí… També ha desenvolupat la seva carrera en el món del cinema: El payaso y el Führer i Atraco, Mi dieta mediterránea, Ens veiem demà i Working Class. Amb Rhum i Cia. ha creat els espectacles Rhum i Rhümia.

La xerrada al nostre centre va anar dirigida a l’alumnat de teatre de 1r de batxibac el qual va mostrar molt d’interès i va poder formular moltes preguntes a l’actor relacionades amb la seva professió, us en citem algunes d’elles, però van ser moltes més:

Què és l’èxit per a tu? Quins són els teus referents dins del teatre i el cinema? La teva família sempre ha estat d’acord amb que et dediquessis a aquesta professió? Què has estudiat? Quina és la millor manera d’aprendre un text? On prefereixes actuar, al teatre o a la televisió? Com preveus el futur de la cultura?

El popular actor ens va explicar la diferència entre tenir èxit i ser popular; els seus orígens i com va deixar una feina estable per la seva veritable vocació; l’esforç i entrebancs que tothom troba a la vida i que s’han d’anar saltejant i continuar endavant…

En definitiva, en Jordi amb la seva feina va connectar moltíssim amb tothom present a la xerrada, tot i ser en format telemàtic, i ens va descobrir la màgia de les professions d’actor i pallasso, les seves passions.

Esperem retrobar-nos una altra vegada amb ell quan passi tota aquesta situació provocada por la Covid.

Imma Pons, coordinadora pedagògica del centre