L’ÉVALUATION INSTANTANÉE AVEC PLICKERS

L’évaluation instantanée: Utilisation du Plickers en classe de français

Nos avons expérimenté en classe de seconde l’application Plickers pour tester les connaissances des élevès. Il s’agit d’une application gratuite très simple d’usage qui permet d’interroger plusieurs personnes sur des questions de type fermé. L’enseignant définit des questions, les réponses A, B, C et D, et pour répondre, les élèves montrent simplement des étiquettes imprimées avec un QR Code, correspondant à la réponse correcte. Le traitement des réponses se fait de manière instantanée lorsque l’enseignant «scanne» les étiquettes avec son appareil. Grâce a cet outil, les élèves ont été plus motivés et attentifs aux questions et ils ont oublié qu’ils faisaient de la grammaire!

L’avaluació instantània: L’ús de Plickers a la classe de francès

Els alumnes de l’optativa de francès han provat l’aplicació Plickers per tal d’avaluar els continguts treballats fins ara. Es tracta d’una aplicació gratuïta molt senzilla d’utilitzar que permet preguntar a moltes persones alhora amb preguntes de tipus tancat. La professora defineix prèviament les preguntes, les respostes A, B, C i D i, per tal de respondre, l’alumnat mostra el símbols QR corresponent a la resposta que ells consideren correcta. Les respostes s’auto-corregeixen a l’instant un cop la professora escaneja els símbols amb el seu telèfon mòbil. Gràcies a aquesta motivadora eina, l’alumnat ha oblidat que estava treballant gramàtica, ha passat una bona estona i ha repassat els coneixements adquirits.