“Dia internacional per l’eliminació de la violència de gènere”, Ashley de la Cruz

Reportera: Ashley de la Cruz

El 25 de novembre és el dia internacional per l’eliminació de la violència contra les dones en memòria de les germanes Mirabal (Patria, Minerva i Maria Teresa) tres activistes polítiques assassinades el 25 de novembre de 1960 mentre anaven a visitar els seus marits empresonats, en mans de la policia secreta del dictador Rafael Trujillo a la República Dominicana. Els seus cadàvers destrossats van aparèixer al fons d’un barranc. Per al moviment popular i feminista de la República Dominicana, històricament, aquestes dones han simbolitzat la lluita i la resistència. El 1999, l’ONU va donar caràcter oficial a aquesta data.

L’Assemblea General de les Nacions Unides va definir el terme violència contra les dones com “Tot acte de violència basat en el gènere que té com a resultat possible o real un dany físic, sexual o psicològic, incloses les amenaces, la coerció o la prohibició arbitrària de la llibertat, ja sigui que ocorre en la vida pública o en la vida privada”. En aquesta Assemblea es va reconèixer que eren necessaris una clara declaració dels drets que s’han d’aplicar per assegurar l’eliminació de tota violència contra la dona en totes les seves formes, i un compromís dels Estats i de la comunitat internacional en general per eliminar la violència contra la dona.

L’institut Galileo Galilei li dona importància a lluites com aquesta, per aquest motiu, vam decidir fer un petit commemorament dirigit per la professora Lidia Crespo, que dies abans va fer una xerrada a 4t d’ESO explicant els diferents tipus de violència que existeixen. Els protagonistes d’aquest esdeveniment van ser Lina, Ainhoa, Marta, Marilin, Rania, Mirra, Ara, Osasu, Ashley, Anghelina, Adrià, Abraham, Kawtar i Noa, tots aquests alumnes de 4t d’ESO. A les 10:30h, l’alumnat de 4t d’ESO i de Batxillerat va baixar al porxo, i va llegir frases relacionades amb la por de les dones sobre la violència de gènere. En finalitzar aquestes frases, tots els protagonistes van repetir “t’acompanyem?”. Per acabar, tots vam fer un minut de silenci per totes les dones que han estat maltractades. A escala estatal, nacional i internacional, igualar les condicions entre homes i dones és una prioritat.

#canaldereporters