XX CERTAMEN DE LECTURA EN VEU ALTA

El divendres 15 de març, el nostre Institut Frederic Martí i Carreras, juntament amb altres 23 centres del Baix Empordà ha participat en les semifinals comarcals del XXè Certamen de Lectura en Veu Alta que s’ha dut a terme al Teatre Municipal de Palafrugell.

Aquest certamen, que té la missió de promoure la literatura i la llengua per mitjà de la lectura compartida en veu alta, està organitzat en cinc categories: grumets vermells (nois i noies lectors de cicle mitjà de primària), grumets verds (nois i noies de cicle superior de primària), timoners (alumnat nouvingut de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO incorporat al sistema educatiu, que faci menys de vint-i-quatre mesos), corsaris (nois i noies de primer cicle d’ESO) i tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO).

El nostre centre ha presentat candidatura a la categoria de timoners, corsaris i tropa de corsaris. A totes les categories es participa de manera individual, excepte la tropa de corsaris que la lectura és col·lectiva.

Les i els nostres representants, de cada una de les diferents categories representades, van fer una lectura d’un gran nivell, evidenciant que per a ells i elles llegir en veu alta és tot un art que requereix d’unes bones destreses comunicatives. Ens van transmetre el seu gust per llegir i ens van fer sentir el plaer d’escoltar-los.

En aquesta sortida no només cal destacar el paper dels nostres representant en el Certamen, sinó també l’actitud i el comportament exemplar i satisfactori de tots aquells nois i noies de l’aula d’acollida que van venir d’acompanyants a fer suport als seus companys i companyes.