PREMIS LITERARIS 2023 JOSEP PLA I FRANCESC ALSIUS

El divendres 14 d’abril, l’INS Frederic Martí i Carreras de Palafrugell va acollir la 48a edició del lliurament dels Premis Literaris Josep Pla, on hi podien participar alumnes de secundària, de 4t d’ESO a 2n de Batxillerat, d’arreu dels Països Catalans. Així mateix, també s’hi va celebrar el lliurament del Premi Literari Francesc Alsius, on hi podien participar alumnes del mateix cicle educatiu dels diversos instituts de Palafrugell.

L’acte va comptar amb la presència de l’equip de govern de Palafrugell, el director de l’INS Frederic Martí i Carreras, Jaume Fernàndez; el director de la Fundació Josep Pla, Francesc Montero i els hereus de Francesc Alsius, per part de la vila. Els acompanyava l’escriptor Josep Navarro i Santaeulàlia, convidat a presentar els premis juntament amb el director de l’INS Frederic Martí i Carreras, ja esmentat.

Després dels parlaments es va llegir l’acta del jurat i es van atorgar els premis. El jurat, format per una professora de l’INS Frederic Martí i Carreras, una professora de INS Baix Empordà, una professora de l’INS La Sureda i un membre de la Fundació Josep Pla, va decidir atorgar els següents premis:

PREMI JOSEP PLA, dotat amb 300 €, per a la millor obra narrativa de fins a un màxim de cinc fulls: Sabates descolorides, de l’alumna de 4t d’ESO Mar Llamas Fenoll, de l’INS Baix Empordà, de Palafrugell.

PREMI POESIA, dotat amb 300 €, al millor recull de poemes, amb un mínim de cinc composicions: Aixopluc, de l’alumna de 1r de Batxillerat Laura Muñoz Garcia-Ramos, de l’INS Jaume Balmes, de Barcelona.

PREMI FRANCESC ALSIUS, dotat amb 300 €, pel concursant dels tres instituts de Palafrugell que hagi presentat l’escrit de més qualitat: París i molt d’amor, de l’alumna de 1r de Batxillerat Duna Lledó Garcia, de l’INS Frederic Martí i Carreras.