CINQUANTENARI DE L’INSTITUT I ENTREGA DELS PREMIS PLA I ALSIUS 2019

El passat divendres 5 d’abril, a les 19:00h, va tenir lloc al Teatre Municipal de Palafrugell l’acte commemoratiu del 50è aniversari de l’Institut Frederic Martí Carreras. En el marc d’aquesta festa també va celebrar-se l’entrega de premis del 44è Concurs Literari Josep Pla i Francesc Alsius.

La celebració, convocada per l’Institut, va comptar amb la col·laboració i assistència de l’Ajuntament de Palafrugell, l’AMPA del INS Frederic Martí Carreras, l’INS Baix Empordà, la Fundació Josep Pla, la Sra. Maria Juriol (vda. de Francesc Alsius), la Revista de Palafrugell i l’Energia, centre autoritzat d’Ensenyaments Artístics Professionals de Música de Palafrugell. A més de les entitats organitzadores i col·laboradores, l’acte va comptar amb l’assistència de bona part de la comunitat educativa del nostre institut així com representants del professorat que al llarg dels anys ha desenvolupat la seva tasca docent al centre.

L’acte, entre altres esdeveniments, va comptar amb el parlament “Jugar, llegir, tal vegada escriure” a càrrec de l’escriptor, periodista, autor de mots encreuats, traductor de l’anglès i enigmista Sr. Màrius Serra.

Pel que fa a l’acta de l’entrega dels premis literaris, us la mostrem a continuació:

Acta de concessió dels Premis del Concurs Literari Josep Pla i Francesc Alsius de l’any 2019

Els membres del jurat, format per la Sra. Anna Aguiló, com a representant de la Fundació Pla, la Sra. Montse Vilasseca, professora de l’INS Baix Empordà de Palafrugell, les Sres. Raquel Martínez, Montse Lardín i el Sr. Marc López, professores de l’Institut Frederic Martí Carreras, organitzador del concurs, i la Sra. Fina Guillén en qualitat de secretària, han decidit d’atorgar aquests Premis:

• PREMI POESIA, dotat amb 300,00€,  al recull de poemes Quadern de poesia, per a l’alumne Àlex Castro Pizarro, de 1rde de batxillerat de  l’Institut Santiago Sobrequés, de Girona.
  • PREMI FRANCESC ALSIUS, dotat amb 300,00€, per a la narració Desperta, de l’alumna Alba Roldan Anaya, de 1r de batxillerat, de l’institut Baix Empordà, de Palafrugell.
  • PREMI PLA, dotat amb 300,00€, per a la narració La llar de foc, de l’alumna Laia Martinoy Batlle, de 3r ESO, de l’institut Vall de Llémena, de Sant Gregori (Gironès).

Palafrugell, 5 d’abril de 2019