ACTE D’INAUGURACIÓ DEL PROJECTE ROSSINYOL 2023-24

L’Institut Frederic Martí Carreras participa un any més en el Projecte Rossinyol. El Projecte Rossinyol és un programa que es basa en la relació entre mentors (estudiants universitaris voluntaris) i els alumnes (de primària i secundària d’origen estranger), establint una xarxa de relacions, un conjunt de pràctiques i de dinàmiques entre estudiants de diferents facultats de la UdG i alumnes d’origen estranger de les escoles i centres de secundària de les comarques de Girona.

La finalitat del projecte és afavorir la integració cultural, social i lingüística dels alumnes d’origen estranger i que la UdG i el conjunt d’institucions que hi participin contribueixin a la sensibilització entorn de la igualtat i la inclusió social. Com cada curs a Palafrugell, es compta amb la participació de l’Institut Frederic Martí Carreras.

Aquest curs 23-24 una alumna de l’aula d’Acollida ha estat seleccionada per formar-ne part i se li ha assignat com a mentora una alumna d’Educació Social de la UdG, que serà qui li farà el guiatge i l’acompanyament durant la implementació del Projecte.

Amb motiu de l’inici del Projecte, aquest divendres 24 de novembre, a les 17.30 h, al Centre Municipal d’Educació es va celebrar la festa d’inauguració del Projecte Rossinyol de Palafrugell del curs 2023-2024.

Va ser una agradable cerimònia on els diferents nois i noies de diferents centres educatius de Palafrugell van tenir

l’oportunitat de conèixer els seus mentors i les seves mentores, alhora que les famílies i els tutors i tutores de les Aules d’acollida van poder intercanviar informació sobre el funcionament del Projecte i el seu desenvolupament.

Del nostre centre hi va assistir com a alumna escollida l’A.S.M.Q., de 2n d’ESO, que estarà acompanyada de la Sohaila Haddad, mentora i alumna del grau d’Educació Social de la UdG.

Va ser un acte càlid i acollidor que va servir per teixir contactes i relacions entre tots els participants del Projecte alhora que va propiciar una coneixença distesa i emotiva entre tots els presents.

Això només va ser un primer tastet. Ara ja hem arrencat i hi ha molt d’entusiasme i motivació.