ACTE DE LLIURAMENT DE PREMIS DEL 46è CONCURS LITERARI JOSEP PLA I FRANCESC ALSIUS

El passat divendres 16 d’abril  es va dur a terme al Teatre Municipal de Palafrugell  l’acte d’entrega de premis del 46è Concurs Lliterari Josep Pla i Francesc Alsius.

La cerimònia va ser presentada pel director del nostre centre, Jaume Fernández, i va comptar amb la inestimable presència dels familiars de Francesc Alsius i de les principals autoritats locals. A més, també hi van assistir un bon nombre de pares, alumnes i professors de l’Institut Frederic Martí Carreras.

L’acte va continuar amb el parlament de l’escriptora i exprofessora del nostre institut, Núria Esponellà, que a propòsit de la publicació del seu llibre Ànima de tramuntana va parlar del procés de creació literària i de la necessitat d’ensenyar a l’alumnat el camí de l’escriptura.

Finalitzada la ponència es va procedir a l’entrega dels Premis Pla i Alsius. Enguany, els membres del tribunal van decidir atorgar els següents premis:

• PREMI JOSEP PLA dotat amb 300 €, per a la narració L’habitació, de Judit Casals Barberà de l’INS Martí L’Humà de Montblanc.
  • PREMI DE POESIA dotat amb 300 €, al recull de poemes Poemari de Catalina Riutort Fort de l’INS Martí L’Humà de Montblanc.

(Cap de les dues alumnes guanyadores va poder assistir a l’acte de lliurament a causa de les restriccions de mobilitat arran de la Covid).

• PREMI FRANCESC ALSIUS dotat amb 300 €, pel recull de poemes Poemes d’amor i de mort de l’alumna Ainhoa Martin Sierra de l’INS Baix Empordà. (Va rebre el premi de mans del senyor Carles Alsius)

La jornada es va cloure amb el visionat d’un vídeo dels alumnes del conjunt de vent Manel Mañogil de l’Escola de Música de Palafrugell, L’Energia, interpretant una peça musical del grup Coldplay.