SORTIDA AMB L’ ALUMNAT DE 1r BATXILLERAT A L’INSTITUT DE DIAGNOSI AMBIENTAL I ESTUDIS DE L’ AIGUA (IDAEA-CSIC)

Divendres 25 de novembre l’alumnat de 1r de Batxillerat de l’optativa Reptes científics de Biologia i Geologia van visitar les instal·lacions de l’Institut de Diagnosi Ambiental i Estudis de l’Aigua (IDAEA-CSIC) i van participar en uns tallers. L’activitat forma part de les sortides de la iniciativa Escolab.

Tres investigadors del centre de recerca van explicar les seves línies de treball al voltant de l’ ecotoxicologia i la contaminació.

Posteriorment, es van dividir en tres grups per realitzar tres pràctiques:

– L’efecte de substàncies addictives en les dàfnies o puces d’aigua que es van visualitzar amb una lupa binocular i a partir de vídeos van veure la diferència en els batecs del cor d’aquests crustacis davant el consum d’alcohol, de cafeïna i l’estat normal anomenat control.

– La visita a l’estabulari per la cria de peixos zebra, un organisme model utilitzat per estudiar els efectes de la contaminació. I l’observació de fases larvàries amb microscopis òptics.

– La cromatografia com a mètode d’anàlisi en la qual es va fer una cromatografia per separar els pigments de les fulles.

Finalment, els van posar a prova resolent un Kahoot!

Va ser un matí diferent que ens va permetre veure de primera mà un centre de recerca.