Setmana per la PAU

L’activitat que hem fet durant la setmana de la Pau a l’institut ha estat escriure una carta individualment a adolescents que estan vivint envoltats d’un conflicte armat.

El divendres, en l’acte de cloenda, vam deixar les cartes a la bústia per la Pau i es va llegir una de les cartes per cada nivell educatiu.

Volíem compartir una de les cartes amb vosaltres:

Benvolgut amic,

Sé que és una mica estrany que rebis aquesta carta, perquè no ens coneixem encara, però a l’escola ens han parlat sobre el conflicte que esteu vivint amb el vostre país veí. Per això m’ha semblat bona idea escriure’t.

Tenint en compte que porteu quasi dos anys en baralles constants, no em puc imaginar com ha de ser de dur no saber quan s’acabarà, quan podràs tornar a casa o a l’escola, si tornaràs a veure els teus familiars. I també recordaràs amb certa nostàlgia tots els moments que passaves a la teva ciutat. És clar que parlo des del desconeixement, perquè per sort al meu país no hi ha guerra i no sé com es viu.

Desitjo que tu i tots els teus éssers estimats també estigueu bé i que aviat et pugui conèixer i fer-te una abraçada molt gran.

Representant de l’alumnat de 1r d’ESO