COM ENS AGRADARIA EL NOSTRE BOSC?

Durant aquest temps, hem estat observant que el nostre bosc, que es troba al costat del nostre institut, està molt brut i contaminat per restes que es llencen, per exemple hi ha un munt de papers bruts, paper de plata, brics de suc, mascaretes o bosses de plàstic. Hem pogut observar que també hi ha molts excrements de gossos que la gent no recull. Per aquestes raons, la gent fa servir menys aquest bosc o evita passar per allí. Nosaltres volem que això canviï, i per això hem començat aquest projecte.

Els alumnes de l’alternativa de 3r d’Escola Verda, volem aconseguir un bosc net i funcional per tots els pobletans que passen per ell dia a dia. Volem aconseguir un bosc lliure de brutícia, amb molta vegetació i fauna animal, perquè els vianants que hi passin per aquest (per anar a l’escola o l’institut, passejar el gos…) se sentin a gust i en un lloc bonic i net. De moment, ja hem anat un cop a netejar-lo. Vam recollir 7 kg de brossa, però encara en queda molta més. Tenim l’objectiu de parlar amb responsables de l’ajuntament per tal que hi  posin  papereres, i així les persones puguin reciclar els seus residus i no llençar-los pel bosc, i si es pogués instal·lar un pipican seria perfecte per als gossos i els seus amos que els podrien portar allí.

Per últim, ens agradaria crear diverses activitats interactives, amb les quals tant els nens com els adults puguin divertir-se: cartells indicant els tipus de flora i fauna del bosc, QRs amb informació curiosa sobre aquest i moltes més idees. Ajuda’ns a reviure aquest bosc i alliberar-lo de tanta brutícia, per a convertir-lo en funcional. Entre tots ho podem aconseguir!

Si voleu col·laborar donant noves idees per aquest projecte, us convidem a escriure un correu a la següent adreça: escola.verda@inselspallaresos.cat