ERASMUS+ 21-27

L’Institut de Constantí té l’acreditació en dos programes Erasmus+

• Erasmus +KA120 Miniconsorci d’educació inclusiva (MCEI). Aquest Erasmus+ se’ns va atorgar a finals de curs 2020-21 i la coordinadora n’és Desa Vidal

Per més informació, podeu accedir a l’enllaç següent: https://projectes.xtec.cat/educacioinclusiva/general/erasmus-educacio-inclusiva/

• Erasmus +KA121-SCH individual atorgat aquest mes de febrer.
1.- ERASMUS+KA120 MCEI

Com ja sabeu, el curs passat (2020-2021) el nostre institut va ser seleccionat per participar en el Miniconsorci d’Educació Inclusiva dins del programa Erasmus+. Aquest programa de la Unió Europea ens ofereix una oportunitat de millora educativa i aprenentatge per a tota la comunitat educativa!

Des de la Comissió Europea s’ha organitzat un Concurs de Logotips i per aquest motiu, hem iniciat un concurs per escollir un logo que representi el programa que compartim els set centres participants del Miniconsorci d’Educació Inclusiva. Aquest logotip s’utilitzarà en totes les xarxes socials i en tota la documentació relacionada amb l’Erasmus.

Els centres participants en el projecte Erasmus+ estem treballant en la creació del Logotip del projecte a través del “Concurs de Logotip” i que té DOS OBJECTIUS PRINCIPALS:

1. Donar a conèixer a tota la comunitat educativa que s’està treballant per:
    • La internacionalització del nostre centre.
    • La millora de la qualitat educativa.
  2. Crear el sentiment de pertinença al projecte en la comunitat educativa (docents, alumnat, famílies…) .

La Comissió Erasmus+ de l’Institut de Constantí va decidir que l’alumnat participant en el certamen “Concurs de logotips” fos l’alumnat de 4t D’ESO que cursa la matèria optativa de Visual i Plàstica, ja que dins d’aquesta matèria es troba la Unitat Didàctica “La comunicació. La publicitat. El llenguatge audiovisual. El Disseny”

Aquesta activitat s’està desenvolupant en les següents fases:

1. Activitat de sensibilització a l’aula: permet reflexionar sobre la importància de la cooperació internacional per a la millora de l’educació i del món i coneixement de l’entorn Europeu.
  2. Creació i disseny del Logotip: en horari lectiu i dins de la matèria optativa de 4rt de Visual i Plàstica.
  3. Votació i tria del millor Logotip de cada centre mitjançant un formulari google que arriba a tota la comunitat educativa
  4. Votació i selecció del millor Logotip del CETE+ (Consorci Europeu per a la Transformació Educativa)

Per a què servirà?

El logotip guanyador serà la imatge que representarà el consorci CETE+ durant els propers 7 anys i es posarà en tot el material que es generi.

Els logotips quedaran en propietat del Departament d’Educació. Es reserva el dret de publicar qualsevol logotip presentat.

És per això que us demanem a tota la comunitat educativa que us animeu a participar-hi per aconseguir els nostres objectius.

Animeu-vos i voteu en el següent enllaç. Teniu de temps fins el 20 de febrer!

2.- NOTÍCIES ERASMUS +

Metodologia DUA_Erasmus +

Suport Intensiu Escola Inclusiva (SIEI)_Erasmus +

PFI_Erasmus +

Taller de Ràdio_Inclusió_Erasmus +

Educació emocional assistida amb gossos

Programa de Diversificació Curricular (PDC)_Erasmus +

Servei Comunitari_Erasmus +

Seguim la pista de la…Unió Europea!

Aula d’Acollida_Erasmus +