Servei Comunitari_Erasmus +

QUÈ ÉS?

És una activitat obligatòria, que s’ha de dur a terme a 3r ESO, l’alumnat de 4t que el va suspendre, cal que el recuperi a 4t. L’objectiu d’aquesta activitat és ajudar als altres, realitzar un servei a la comunitat. L’alumnat aprèn a partir de l’experiència en tasques reals, en un entorn real.
La durada del projecte és d’un mínim de 20 hores, repartides entre formació i l’activitat pràctica.

Objectius generals :

–  Desenvolupar la competència social i ciutadana, per fomentar una actitud crítica i compromesa davant la societat en el marc del currículum obligatori.
– Desenvolupar habilitats relacionades amb el disseny i realització de projectes i amb el treball d’equip.
– Donar a conèixer a l’alumnat i les seves famílies la xarxa associativa i les entitats de l’entorn, per tal de promoure la participació dels joves.
– Promoure el treball en xarxa entre els diferents agents educatius de l’entorn.
– Augmentar la participació en el teixit associatiu i les entitats de caire social per fomentar el compromís amb la construcció d’una societat més justa, cohesionada i arrelada al territori.
– Fomentar la inclusió social i, en especial, la diversitat, la igualtat, la no discriminació i la no segregació, per facilitar l’adquisició de competències interculturals i cíviques, l’alfabetització digital i el pensament crític.
– Combatre la lluita contra l’assetjament escolar i el racisme, i la participació social i educativa d’aprenents amb dificultats.

Els Projectes curs 2022-23 :

1. FEM CULTURA: INFANTS I FAMÍLIES: Aquest projecte es desenvolupa dins de l’àmbit de
l’acompanyament i suport a les activitats d’oci cultural familiar que organitza l’Ajuntament de Constantí.

2. COMPARTIM: Aquest projecte es desenvolupa dins de l’àmbit de l’acompanyament i suport a l’alumnat de
sisè que forma part de les escoles del nostre municipi, l’Escola Centcelles i l’Escola Mossèn Ramon
Bergadà.
3. BANC DE SANG I TEIXITS: Aquest projecte es desenvolupa dins de l’àmbit de sensibilització social vers
la importància de la donació de sang.
4. PROJECTE RIUS: Aquest projecte es desenvolupa dins de l’àmbit mediambiental, centrat en conèixer i
valorar l’estat ecològic del riu Francolí. L’Associació Hàbitats duu a terme aquest projecte des de fa més de
20 anys de forma voluntària, i permet obtenir informació científica mitjançant un protocol contrastat, gràcies a
la participació ciutadana.
5. BANC D’ALIMENTS: Aquest projecte es desenvolupa dins de l’àmbit de sensibilització social vers la
importància de la donació d’aliments. Col·labora l’associació Càritas.

QUI HI PARTICIPA?
El coordina la Comissió d’Entorn, en concret, l’Anna Montes i la Mercè Luna. Hi participa tot l’alumnat de 3r, també SIEI i PDC, així com el de 4t que l’ha de recuperar.

L’alumnat va omplir un document de tria, i d’acord amb les seves aficions, la seva actitud i rendiment acadèmic, se’l va situar a un o a un altre.

#CETE #educacioninclusia #mceducacioninclusiva