Primers auxilis i esport adaptat i unificat a 3r d’ESO

Dins l’àmbit de l’Educació Física a 3r d’ESO, aquest primer trimestre hem treballat dos temes molt interessants per a la formació del nostre alumnat: els primers auxilis i els esports adaptats i unificats.

Pel que fa als primers auxilis hem treballat diferents possibles contratemps que poden passar tals com que algú es faci un esquinç, una contusió, una ferida, tingui un cop de calor… Hem organitzat també un taller on els nois i noies han pogut experimentar què fer en cas que algú pateixi una aturada cardiorespiratòria.

En relació amb els esports adaptats i unificats vam gaudir de la presència de dues persones de la Federació Mestral, que es dediquen a difondre i a combatre els diferents estereotips que envolten el món de les persones que pateixen alguna discapacitat. Primerament ens van fer una xerrada i després vam poder practicar el bàsquet unificat (esport que juguen conjuntament persones amb cadira de rodes i persones que estan dempeus). Esperem que amb aquesta activitat s’hagi pogut canviar en la manera com l’alumnat veu i interaccionar amb les persones que tenen certes dificultats.