Mines de Bellmunt i Siurana (3r d’ESO)

El passat dilluns, l’alumnat de 3r ESO vam visitar les mines de Bellmunt i Siurana. Una visita curricular que  ens va permetre endinsar-se dins d’una de les galeries de la Mina Eugènia i conèixer el procés d’extracció de la galena (mineral natural del qual s’extreu el plom).

Quan vam arribar, i després d’esmorzar, el guia del museu va projectar un audiovisual sobre les experiències i vivències dels antics miners (condicions de treball, vestiments, il·luminació, jornada laboral…).

Tot seguit, i després de posar-nos en situació, vam visitar el que més ens inquietava i el més esperat: la mina. Vam realitzar un recorregut a peu de uns 700 metres de galeries i 35 metres de profunditat on es va poder observar les característiques geomorfològiques i el mètode de recerca d’extracció del mineral. També vam tenir l’oportunitat de veure els ascensors, rèpliques de miners treballant, minerals incrustats a les parets,… fins i tot vam veure una cascada i un llac subterrani!!!

Finalment, a la sortida de la mina, l’alumnat va anar al terrer de la mina (on es llençava l’escòria) a buscar i identificar minerals . Els guies ens van dir que allò que trobarem ens ho podiem endur i tots buscavem or, però quina llàstima, no en vam trobar!!! No obstant, vam trobar escòria, calcita, algo de malakita i anquerita.
Cap a la una del migdia vam agafar l’autobús i ens vam dirigir a Siurana per a dinar. El viatge fou molt bonic donat que vam poder observar els colors de la tardor que els ofereix el Priorat.
Aquestes són algunes de les opinions de l’alumnat que va poder gaudir d’aquesta experiència:
“Hem va parèixer molt bona i bonica però feia molt de vent” Marcos Rubio San Román 3rB
“Hem va semblar molt bona excursió i m’ho vaig passar genial però l’únic es que a Siurana feia molt de fred” Toni López Maduell 3rB
“Molt bona però estaria mes bé haver baixat més a la mina” Nico Romero Quinteros Arias
Per veure el reportatge fotogràfic; aquí